Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

נהיגה בזמן שלילת רישיון

קרדיט Canva

אם נשלל רישיון הנהיגה שלכם, כנראה שצברתם נקודות, נתפסתם נוהגים תחת השפעת סמים או אלכוהול, או ביצעתם עבירת תנועה ונענשתם בשלילה עד למשפט עצמו. בכל מקרה, חשוב לזכור- נהיגה בשלילה הינה עבירה חמורה מאוד בישראל ונחשבת לפלילית, שעלולה לגרום למאסר בפועל של עד 3 שנים, קנס כספי, שלילה נוספת וצורך בהוצאת הרישיון מחדש כולל מבחן מעשי ותיאורטי. אסור לנהוג במצב של שלילת רישיון, וזה אינו שווה את הסיכונים וההשלכות המשפטיות הכרוכות בכך. עשו הכל על מנת להתנייד ללא רכבכם עד לסיום השלילה. במידה ונהגתם בעת שלילה מהרו להצטייד בעורך דין מומחה לענייני תעבורה.

מה קורה אם נתפסתי נוהג במצב של שלילת רישיון?

 

אם נתפסתם נוהגים בעת שלילה, תזומנו למשפט ותצטרכו להציג את המקרה שלכם מול שופט לענייני תעבורה, ולכן חשוב להסתייע בעזרתו של עוד לענייני תעבורה שילווה אתכם בתהליך, ויעניק לכם ייצוג משפטי הולם. אם באמת הרישיון שלכם היה במצב של שלילה- תוכלו לבקש לקבל את העונש המינימאלי בחוק. אם לא הייתם בשלילה, ומדובר בטעות- תוכלו להוכיח זאת מול בית המשפט ולהימנע מענישה מיותרת.

ואם הייתי מעורב בתאונת דרכים בעת שלילה?

 

קודם כל, חשוב לפנות בהקדם לייעוצו של עורך דין תאונות דרכים אשר יסייע לך. היה ונהגת בזמן שלילה, והיית מעורב בתאונת דרכים, התוצאות יהיו קשות והעבירה תיחשב לחמורה ביותר בעיני החוק, הרבה יותר מאשר אם לא היית נוהג בזמן שלילה. לכן שוב, לא מומלץ לעשות זאת ולקחת על עצמך כל כך הרבה סיכונים משפטיים מיותרים, אבל אם בכל זאת זה כבר קרה- למהר לפנות לעורך דין שיגן עליך בתהליך ויראה כיצד אפשר לסייע לך להפחית את הענישה עד כמה שניתן.

אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים ונהגתם בעת שלילת הרישיון, מהרו להתייעץ עם עורך הדין שלכם כבר במקום התאונה על מנת לדעת אם יש צורך באיסוף עדויות או בצילום הרכב הפגוע, וכמו כן איך לדבר עם השוטרים או עם הרופאים שיטפלו בכם בהמשך. חשוב לדעת כיצד לפנות לשוטרים, וזאת על מנת לא להפליל את עצמכם עוד יותר, בלי לדעת שאתם עושים זאת. עורך דין אלי אנושי שופט תעבורה בדימוס, ישמח לעמוד לשירותכם, ולהעניק לכם שירות מקצועי ואיכותי.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; אין בו טענה לייצוג הנאשם, כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד. פרטים נוספים בטלפון: 050-5738228

Exit mobile version