Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

נייר הטואלט – מאז ועד היום

הוא נחשב לאחד ממוצרי הצריכה הפופולאריים ביותר ולא בכדי. נייר הטואלט עבר עם השנים גלגולים רבים, והוא ידוע כמוצר חיוני ביותר, ואף יש המכנים אותו "מוצר הישרדותי".

צילום: Istock

ניתן למצוא אותו בעוביים שונים, בגדלים שונים ואפילו בצבעים מגוונים ובדרגות שונות של רכות. בנייר הטואלט משתמשים, לרוב, לאחר עשיית הצרכים, ויש הבוחרים להגדיל ולהשתמש בו לצרכי ניגוב כללי – מאחר והוא מתפרק בבואו במגע עם מים ולכן לא סותם את מערכת הביוב, אליה מגיע בתום השימוש.

קצת היסטוריה

השימוש הראשון בנייר הטואלט החל עוד במאה ה-14 בסין הרחוקה. עם השנים, נחשפו אליו במקומות נוספים בעולם והחלו להשתמש בו במקום בפתרונות אחרים שהיו מקובלים לאורך השנים, כגון, צמר, עלים, חציר, עשב, חול, קליפות פרי ואפילו צדפות, אשר שימשו לניקיון ולהיטהרות. במאה ה-19 ובמאה ה-20 הפך נייר הטואלט למוצר צריכה מבוקש בכל העולם, עד כי כיום ישנן חברות המתמחות אך ורק בייצורו, ודואגות לסמנו בצדו החיצוני באמצעות לוגו, המהווה דרך לזהות את החברה האחראית על ייצורו.

שומרי השבת נוהגים להשתמש בנייר הטואלט כשהוא מופרד לקוביות, שכן קריעתו בשבת נחשבת כמלאכה לכל דבר, שממנה יש להימנע. על מנת לספק לציבור הדתי מענה מתאים, החלו יצרני נייר שונים להציע ניירות חתוכים מראש, המיוצרים במפעלים שומרי שבת. כך נהנה ציבור גדול של אנשים מפתרון "כשר", העומד בכל הקריטריונים הנדרשים.

איכויות שונות של נייר טואלט

נייר טואלט מגיע באיכויות שונות. ניתן להשיגו ממחיר זול מאוד באיכות ירודה, ועד איכות גבוהה מאד. מחיר הנייר מושפעים מטיבו של הנייר, וכן מהחברה המייצרת אותו. נייר איכותי יעלה יותר, וכך גם נייר טואלט של חברה מוכרת ומובילה בתחום.

נייר באיכות ירודה עשוי לגרום לנזקים בריאותיים חמורים ואף לסכן חיים. נייר הטואלט באיכות הירודה הוא מחוספס בדרך כלל וגם קשיח יותר, ומוצאים אותו פעמים רבות במקומות ציבוריים, כמו קניונים, משרדים או מסעדות, ובכל מקום שבו רוצים, למעשה, לחסוך בעלויות. סיביו הגסים של נייר טואלט זה עלולים לפצוע את העור, ובמקביל לגרום לדלקות. ישנם אף ניירות טואלט מחוספסים הגורמים לכאבים, לתחושת חוסר נוחות וכן לאלרגיה חמורה. נייר טואלט רך, לעומת זאת, ידוע כאיכותי יותר. יחד עם זאת, ניירות המגיעים בצבעים שונים עשויים גם הם להזיק. הצבע שבנייר יכול לגרום לגירוי ישיר של פי הטבעת, של איברי המין ושל העור עצמו, כך שחשוב מאד לבחון זאת מראש לפני הרכישה ולוודא שרוכשים נייר טואלט איכותי שאיננו צבוע. מומלץ מאד שלא להתפשר על כך, גם אם הדבר כרוך בהוצאה כספית גבוהה יותר.

התאמה נכונה

ניירות הטואלט המוצעים כיום ניתנים להתאמה באופן ישיר למוסד שבו נעשה בהם שימוש. תוכלו למצוא גלילים קטנים של נייר טואלט, המיועדים בעיקר לחללים קטנים ואינטימיים יותר, ולעומתם, גלילי ענק (גלילי ג'אמבו) הנחשבים לתעשייתיים יותר ומתאימים לחללים גדולים. ישנם גלילי נייר טואלט עם מנגנון חיתוך מבוקר, העוזר לחסוך בעלויות ומאפשר שימוש מדויק יותר וישנם גלילים באורכים ארוכים. בחירה נכונה של הגליל ורכישה של מארז בגודל המתאים, מאפשרים לכל עסק ולכל מקום לקבל את המענה הטוב ביותר עבורו ו – "על הדרך" להתייעל, לחסוך כאמור ולמנוע בזבוז מיותר.

נייר טואלט בגליל הוא מוצר אהוב על בתי העסק השונים ואפשר גם למצוא אותו במוסדות רבים. ניתן לרכוש כיום חבילות המכילות 32 גלילים, 48 גלילים ועוד, חבילות של נייר טואלט דו שכבתי איכותי. אלו, ניתנות להתאמה מלאה למתקן עצמו ומאפשרות נוחות רבה למשתמשים. נייר טואלט איכותי, כאמור, מונע נזקים בריאותיים, ונחשב כמומלץ הרבה יותר.

Exit mobile version