Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ניתוח באמצעות רובוט? זוהי הטכנולוגיה החדשנית בעולם ניתוחי החלפות הברך

ניתוח החלפת הברך באמצעות רובוט הוא צורה חדשה של טיפול כירורגי המשתמש ברובוט לביצוע הניתוח. הרובוט נשלט על ידי מנתח מומחה שמנחה אותו בניתוח מרחוק. בשנים האחרונות בתי חולים רבים משתמשים בטכנולוגיה חדשנית זו לניתוח החלפת מפרק ברך. 

ניתוח רובוט הוא חלופה לניתוח פתוח מסורתי. רובוטים יכולים לשמש למגוון הליכים כירורגיים וישנם יתרונות רבים לשימוש בהם. רובוטים מספקים למנתחים הדמיה טובה יותר ותנועות מדויקות יותר ממה שהם יכלו להשיג ללא סיוע הרובוט.

הליך ניתוח בברך על ידי רובוט

רובוטים יכולים לסייע בניתוחים עבור פרוצדורות קשות או מורכבות, כגון אלה הדורשים דיוק גבוה, או כאשר המטופל צריך להיות במצב קבוע. ניתוח החלפת מפרק ברך בעזרת רובוט הוא הליך זעיר פולשני המשתמש בזרוע רובוטית לביצוע הפעולה דרך חתכים קטנים. לניתוח החלפת הברך באמצעות רובוט יתרונות רבים על פני שיטות ניתוח מסורתיות. ראשית, זה הרבה פחות פולשני, כלומר חולים מתאוששים מהר יותר. יש גם פחות איבוד דם מכיוון שלא נדרשים חתכים גדולים והמטופל נשאר בהכרה מלאה לאורך כל ההליך. המנתח יכול גם לבצע חתכים מדויקים יותר עם הליך מסוג זה, כי יש להם ראות טובה יותר מאשר בשיטות מסורתיות והם לא צריכים לדאוג ליצור מגע עם איברים או כלי דם אחרים בזמן ביצוע הניתוח.

יתרונות של ניתוח באמצעות רובוט

ניתוח רובוט הוא הליך זעיר פולשני המשתמש ברובוט כדי לבצע את כל המשימות שבדרך כלל ייעשו על ידי מנתח.

לניתוח רובוטי יתרונות רבים הכוללים:

-פחות איבוד דם

-פחות כאב

– סיכון מופחת לזיהום

צילום: Pixabay

ניתוח רובוט הוא טכניקה כירורגית המשמשת לביצוע פרוצדורות כירורגיות מורכבות. הדיוק של הרובוט אינם מתחרים בידי אדם. כיום אנו רואים עלייה בשימוש בניתוחים רובוטיים להחלפת מפרק ברך ופרוצדורות אורטופדיות אחרות בשל הדיוק והיעילות שלהם. ניתוח ע״י רובוט הוא טכנולוגיה חדשנית שנמצאת בשימוש בעולם הניתוחים להחלפת מפרק ברך. מעולם לא נעשה בו שימוש בעבר בתחום זה. זוהי שיטה כירורגית חדשה ומתקדמת יותר שיכולה לעזור להפוך את תהליך החלפת הברך לפחות פולשני, מדויק יותר וזול יותר.

ניתוח רובוט הוא הטכנולוגיה החדשנית ביותר בעולם ניתוחי החלפת מפרק ברך

הוא שימש להחלפת מעל 200,000 מפרקים אנושיים והוא משמש כעת גם להחלפת ירכיים, כתפיים ומפרקים אחרים. לניתוח החלפת מפרקים בעזרת רובוט יתרונות רבים על פני ניתוח מסורתי. למנתחים יש תצוגה תלת מימדית מוגדלת של המפרק המאפשרת להם לראות דברים שקשה לבני אדם לראות בעיניים. זה עוזר להם לבצע חתכים מדויקים הרבה יותר, מה שאומר פחות כאב. וזמן החלמה מהיר יותר עבור המטופלים.

איך מתבצע הניתוח באמצעות רובוט

המנתח יושב ליד קונסולה מחוץ לחדר הניתוח ומשתמש בג'ויסטיק לניווט ושליטה. הם יכולים גם להשתמש בטכניקות הדמיה תלת מימדיות כמו סריקות רנטגן או CT כדי לתכנן את הניתוחים שלהם עוד לפני שהם נכנסים לחדר הניתוח. בעתיד, רובוטים יוכלו להחליף מנתחים בחדר הניתוח. כיום הניתוח בישראל מבוצע על ידי רובוט ה-MAKO שנמצא בבית החולים רפאל

לקריאה נוספת על הרובוט ששיגע את עולם הרפואה היכנסו לאתר https://knee-bot.co.il

Exit mobile version