Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ניתוח החלפת ברך – רק אצל אורטופד בכיר

Man with knee pain, arthrosis of the knee.

ניתוח החלפת ברך – רק אצל אורטופד בכיר

ניתוח החלפת ברך הוא ניתוח שמטרתו היא לצפות מחדש את הברך. במהלך הניתוח המדובר מסירים את השכבה של הסחוס בברך שהיא השכבה החולה בעצם שמסבה לאדם כאבי ברכיים ומחליפים אותה בשתל מלאכותי. מדובר על ניתוח המוצע ללא מעט אנשים שסובלים מכאבי ברכיים ולא מוצאים מענה אחר שיכול לסייע להם להתמודד עם הכאב, להקל עליו או להעביר אותו לחלוטין. יחד עם זאת, עבור ביצוע ניתוח מעין זה, יש לבחור אורתופד מומחה ומקצועי בתחום ביצוע הניתוחים הללו.

מדוע מבצעים ניתוח החלפת ברך?

מדובר על ניתוח שלרוב מוצע לאנשים מבוגרים. הגיל הממוצע לביצוע הניתוח המדובר הוא 68. החולים שמוצע להם הניתוח המדובר לרוב סובלים מאוד מכאבי ברכיים. לא מדובר על תקופה קצרה שבה הם סובלים מכאבים אלא על תקופה ממושכת של לפחות כמה שנים, כאשר במהלך אותם השנים הכאבים החמירו בצורה הדרגתית. כמובן שטרם מחליטים לבצע את הניתוח, יש להציע לאדם טיפולים אחרים כגון: טיפול תרופתי המבוסס על תרופות נוגדות דלקת וכן נוגדות כאב וכן, להציע לו טיפולים משלימים ואפילו שינוי באורח החיים שמטרתו היא לסייע בהקלת הכאב. מעבר לכך, כיום ניתן להציע לאדם גם זריקות תוך מפרקיות שונות שהמטרה שלהן היא לסייע לכאב. אחד הגורמים העיקריים לצורך ניתוח להחלפת ברך הוא: מחלה ניוונית בשם אוסטיאוארטריטס.

מה צריך לדעת על הניתוח?

אם הוצע לכם לעבור ניתוח להחלפת ברך, חשוב מאוד שתבררו איזה אורתופד מומחה ברכיים הוא הטוב ביותר בתחום ביצוע הניתוח המדובר וזאת בכדי להגדיל עד כמה שניתן את סיכויי ההצלחה של הניתוח.

לפני הניתוח תעברו בדיקה על ידי המרדים בניתוח. טרם הבדיקה המדוברת תדרשו לבצע בדיקות שונות כהכנה לבדיקת המרדים. ביום הניתוח תדרשו לצום. טרם הניתוח המנתח יפגוש אתכם לצורך מתן מענה על שאלות שונות שיש לכם וכן בכדי לבצע הכנה אחרונה לניתוח הכוללת סימון הצד של הניתוח ועוד. לאחר הניתוח תדרשו לנוח שעתיים בהתאוששות טרם תחזרו למחלקה.

את הניתוח מבצעים בהרדמה כללית או בהרדמה ספינלית, כאשר ההחלטה על סוג ההרדמה תהיה של המרדים לאחר שהוא יבדוק את החולה. חשוב לדעת כי על פי המחקרים כ10 אחוזים מהשתלים יכשלו במהלך ה15 שנים הראשונות לאחר הניתוח והאדם ידרוש ניתוח חוזר. בכדי להגדיל כאמור את הסיכוי להצלחת הניתוח, יש לעבור אותו אצל אורתופד מומחה בתחום.

Exit mobile version