Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

נפגעת בזמן עבודה? אתה זכאי לפיצויים 

תאונת דרכים

נפגעת במסגרת העבודה או בדרך אל העבודה או ממנה? יכול להיות שאתה זכאי לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. 

רוב האנשים מבלים את מרבית שעות הערות שלהם – כאחת עשרה שעות ביום בממוצע – במקום העבודה או בדרך אליו או ממנו חזרה הביתה. אם כן לא פלא שבמסגרת זמן זה, לא מעט אנשים נפצעים בין אם בתאונות דרכים, נפילות, או בתאונות עבודה.

אדם שנפצע במסגרת עבודתו או בדרכו אל עבודתו או חזרה הביתה מהעבודה, וכתוצאה מהפציעה אינו יכול לעבוד או שנקבעו לו שיעורי נכות, זכאי לקבל פיצויים מביטוח לאומי. בכל שנה, מקבל המוסד לביטוח לאומי עשרות אלפי בקשות לתשלום דמי פגיעה כתוצאה מפגיעה בעבודה ולהכרה כנכה עבודה. 

במאמר זה נענה על שאלות נפוצות בנושא פיצויים לנפגעי עבודה, מי זכאי להם וכיצד מקבלים אותם?

ש: האם אני מבוטח בביטוח נפגעי עבודה?

ת: אדם שעובד כשכיר מבוטח באופן אוטומטי בביטוח נפגעי עבודה. על המעסיק מוטלת החובה להקפיד על תשלום חודשי קבוע של דמי הביטוח הלאומי, אולם גם במידה והמעסיק לא שילם את דמי הביטוח, זכאותו של העובד אינה הנפגעת. אדם שעובד כעצמאי, לעומת זאת, חייב להקפיד על תשלום דמי ביטוח לאומי במלואם כדי לשמור על זכאותו לקצבת נכות.

אילו פגיעות מזכות בתשלום דמי פגיעה וקצבת נכות מעבודה?

כל פגיעה הגורמת לנכות בשיעור של 9%-100% ונגרמה לעובד במסגרת העבודה או בדרכו אל מקום העבודה או ממנו הביתה, מזכה את העובד בתשלום מענק / קצבת נכות מעבודה. בנוסף, נזק מצטבר לגוף כתוצאה מהעבודה, לדוגמא דלקות פרקים בשל תנועה חוזרת או הרעלה כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים, נחשב "מחלת מקצוע" ויכול לזכות את העובד בדמי פגיעה וקצבת / מענק נכות..

עד מתי אפשר להגיש תביעה להכרה כנפגע עבודה?

באופון תיאורטי, אין גבול לזמן שבו ניתן להגיש את תביעת הביטוח, גם שנים רבות לאחר הפציעה. עם זאת, התשלום מתבצע רטרואקטיבית לשנה אחת אחורה בלבד. דהיינו, הגשה מאוחרת של התביעה יכולה לפגוע באופן משמעותי בסכום הקצבה / מענק הכולל שיתקבל על ידי הנפגע. בנוסף, מעבר הזמן עלול להקשות על הוכחת הקשר הסיבתי בין העבודה לנזק.

כיצד מערערים על דחיית תביעה?

הגשת ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי תיעשה בפני בית הדין האזורי לעבודה. חובה להגיש את הערעור בתוך שנה אחת בלבד מיום דחיית התביעה. 

מוזמנים להתייעץ עם אסף פן עורכי דין תאונות עבודה במקרה שהביטוח הלאומי מערים עליכם קשיים: 03-5065067

Exit mobile version