Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סוגי משטחי עבודה למטבח

משטח העבודה הוא אולי האלמנט החשוב ביותר במטבח, ולא בכדי: מדובר באלמנט שסביבו סובב למעשה כל החדר, שכן הייעוד שלו הוא לא רק אסתטיות, אלא גם ובעיקר פונקציונאליות. איכות המשטח שנבחר היא זו שתקבע את נוחות העבודה במטבח, ותאפשר לנו לנצל את החדר ואת החלל שלו באופן המיטבי.

בעוד שבעבר משטח העבודה למטבח הורכב בעיקר משיש, כיום קיימים מגוון של משטחי עבודה איכותיים, המאפשרים לנו לשדרג משמעותית את מראה המטבח ואת חוויית העבודה בו. אז כיצד בוחרים משטח למטבחים? במאמר זה נציג עבורכם מספר סוגי משטחים פופולאריים למטבח, תוך ציון היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

עץ

משטח עץ הוא משטח טבעי, העשוי לרוב מפרוסות עץ שהודבקו אחת לשנייה על ידי איש מקצוע. אין ספק כי בכל הנוגע למראה ולאסתטיקה, מדובר במשטח עבודה מרשים במיוחד, אשר עושה חסד הן עם מטבחים המעוצבים בסגנון כפרי, והן עם כאלה המעוצבים בסגנון מודרני. הבעיה העיקרית במשטח עבודה למטבח העשוי עץ, היא שבניגוד לסוגי משטחים אחרים – כמו למשל שיש – מדובר במשטח פחות פונקציונאלי, שכן הוא דורש תחזוקה רבה והעמידות שלו לרטיבות, שריטות, טמפרטורות קיצוניות ועוד נמוכה יחסית.

צילום: Shutterstock

נירוסטה

השימוש בנירוסטה כמשטח עבודה למטבח היה נפוץ מאוד בעבר במטבחים תעשייתיים, במטבחים של מסעדות ובמטבחים של בתי מלון. הסיבה לכך היא שמדובר בחומר קל מאוד לניקוי, אשר מאפשר לשמור על רמת היגיינה גבוהה במטבח. כמו כן, נירוסטה היא חומר חזק ועמיד – הן בפני טמפרטורות קיצוניות והן בפני כתמים, שריטות ועוד. מסיבות אלה ועוד, משטח הנירוסטה נפוץ מאוד כיום גם בבתים פרטיים. על אף היתרונות הרבים של משטחי נירוסטה למטבחים, חשוב לדעת כי למשטחים מסוג זה קיימים גם לא מעט חסרונות: ראשית, העלות של משטח נירוסטה תהיה לרוב גבוהה. שנית, המראה של המשטח לרוב לא ישתלב בקלות עם סוגים רבים של מטבחים – והמטבח הכפרי בראשם. בנוסף, הנירוסטה עשויה להשמיע צליל בזמן שעובדים עליה – עניין העשוי להפריע לאנשים הרגישים לכך.

קוורץ

קוורץ הוא מינרל נפוץ ביותר, לו דרגת חוזק גבוהה יחסית, בדומה מאוד לשיש. עניין זה הופך אותו לעמיד בפני סדקים, שריטות, מים ועוד. בשונה מסוגי משטחים אחרים למטבח, משטחי קוורץ ניתן ליצור במגוון של צבעים, סגנונות ועיצובים, כך שניתן להתאים ולשלב אותם באופן אידיאלי בכל מטבח ועיצוב. בדומה לנירוסטה, גם הקוורץ הוא משטח סטרילי יחסית שניתן לנקות בקלות, עניין ההופך אותו לפרקטי ביותר בשימוש במטבחים. יתרון נוסף של משטחי קוורץ הוא שבהשוואה למשטחי עבודה אחרים למטבח, עלותם נמוכה יחסית. החסרון העיקרי (ואולי היחידי) של משטח הקוורץ, הוא שהוא מעט פחות עמיד בפני חום קיצוני ממשטח נירוסטה, למשל.

משטח העבודה האידיאלי למטבח

כאמור, כיום קיים מגוון רחב של סוגי משטחים למטבח, כאשר לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו. בעוד שיש משטחים שהדגש והיתרון העיקריים שלהם הוא פונקציונליות, קיימים משטחים המאפשרים לנו ליהנות גם מיתרונות אסתטיים – כמו למשל משטח הקוורץ. על מנת לבחור את המשטח האידיאלי ביותר עבורכם, יש להבין תחילה מהם הצרכים הספציפיים שלכם ומהם האלמנטים החשובים לכם ביותר במשטח העבודה.

Exit mobile version