Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סוגי רכבים נפוצים בקרב משפחות של חרדים

המשפחה החרדית, כידוע, התברכה במספר ילדים גדול מן הממוצע. אי לכך, כאשר משק בית מהמגזר רוצה לרכוש רכב חדש הוא לא בהכרח יעדיף את הקטן, הקומפקטי, גם אם מתלווה לכך תג מחיר נמוך יחסית. העדיפות נוטה על פי רוב לרכבים גדולים למדי, שיתאימו להסיע את המשפחה בנוחות ובבטחה. יצאנו לבדוק מהם הרכבים הנפוצים יותר בקרב משפחות של חדדים ויש לנו כמה תשובות.

הרכב של טויוטה

הרכב הראשון הפותח את הרשימה שלנו אודות רכבים נפוצים במשפחות של חרדים מגיע מחברת טויוטה. אנו מדברים על טויוטה ורסו ומסתבר כי הגרסה האהודה לא חייבת להיות דווקא חדשה, מהניילונים. הרבה משפחות אשר צריכות לפרנס ולגדל ילדים רבים, תעדפנה רכב יד שניה שמציע את מה שחשוב. ומה שחשוב בעניין טויוטה ורסו זה העובדה שמדובר ברכב מאוד משתלם, שנמכר בארץ בגרסה של 7 מושבים. נכון, יש רכבים שאולי נראים יותר נועזים או מודרניים יותר, אך לא זה מה שחשוב. נכון, יש רכבים זריזים יותר, אבל כאשר דרוש מרחב פנימי טוב ורכב לכל המשפחה, זו בהחלט בחירה מוצלחת וטובה. צריכת הדלק טובה, גם אם לא יוצאת מן הכלל והמפרט הטכני עבר שיפור לעומת הדגם הקודם. המנוע הינו בעל נפח 1.8 אשר בתיבת ההילוכים האוטומטית מהווה שיפור ניכר בצריכת הדלק.

צילום: באדיבות טויוטה

הרכב של סיטרואן

עוד רכב נפוץ למדי בקרב משפחות של חרדים הינו סיטרואן גרנד פיקאסו. לעומת טויוטה ורסו, אפשר לומר כי הרכב של סיטרואן מעוצב יותר ובעל "שיק" יותר אופנתי. עם זאת, קשה לומר כי עבור המשפחה החרדית זו הסיבה המרכזית לבחור ברכב זה דווקא. הסיבה לפופולריות היא שגם דגם זה נחשב לגדול למדי. חשוב לציין כי גם כאן, המושבים שמאחור לא כל כך יתאימו למבוגרים אך כדי להסיע ילדים, הם בהחלט טובים מאוד. חשוב לציין כי לעומת טויוטה, המנוע כאן יותר קטן. יחד עם זאת, מתברר כי זהו גם רכב יחסית חסכוני. לקוחות רבים מציינים לטובה את הדלתות הגדולות. קשה לומר כי נוחות הנסיעה מרקיעת שחקים אבל כאשר מעמידים יתרונות מול חסרונות, מובן מדוע גם רכב זה אהוב על הקהל החרדי בעל המשפחות.

הרכב של קאיה

גם היצרן הקוריאני השכיל להביא ארצה רכב גדול, שמתאים מאוד לקהל היעד החרדי והדתי. מדובר על דגם שנקרא קיה קארנס והוא בהחלט מוצלח למדי. הרכב יחסית נוח לנסיעה ולנהיגה והוא נמכר בעיקר בגרסאות המשומשות שעדיין נוסעות היטב. את המושבים האחוריים, בדומה לחלק מהדגמים האחרים, ניתן לקפל על מנת ליצור תא מטען גדול ומרווח הרבה יותר. נציין לטובה את מחיר הרכב וכן את זמינותו גם בגרסת דיזל.

הרכב של מזדה

יצרן הרכב מזדה מביא לארץ מגוון רחב של דגמים ורובם ככולם פופולריים למדי. עם זאת, לא הדגמים הקטנים והזריזים של מזדה תפסו את העין של המשפחה החרדית. את העין מושכת, ללא ספק, מזדה מספר 5. מדוע דווקא מזדה 5? מכיוון שהיא מסוגלת להסיע יותר נוסעים ביחס למשפחתית רגילה. יחד עם זאת, משפחות שעימן דיברנו מציינות כי הרכב הזה פחות מתאים לשבעה נוסעים. בדקנו, ועל פי ההגדרה, זהו רכב המיועד בעיקר לשישה והוא עושה את זה טוב מאוד. הרכב מוצע בארץ בגרסה של 2 ליטרים ומה שראוי לציון זו נוחות הנסיעה. עבור משפחות שמוכנות להשקיע יותר בכדי לקבל יותר נוחות, זו בהחלט בחירה טובה. הדלתות מאחור מאוד נוחות ומהוות בונוס מאוד נחמד.

Exit mobile version