Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"סוד התקווה": זמר חרדי בבלדה מקורית ומרגשת לקראת ימי הזיכרון

יעקב זינגבוים

סוד התקווה - יעקב זינגבוים. צילום: יחצ

בימים הללו בהם עם ישראל מרכין את ראשו לזכרם של הנספים בשואה ולזכרם של חללי מערכות ישראל, מוציא הזמר החרדי יעקב זינגבוים בלדה מקורית ומרגשת אותה כתב והלחין.

"סוד התקווה" היא בלדה עוצמתית שבאה להאיר את המחבר והמאחד בין קצוות העם השונים אל מול אויבנו הרבים בהיסטוריה הלא רחוקה עד לימינו אנו, כדברי המחבר: "לא מבדיל בין דם לדם… אנחנו הצומת שבין השבילים להגשים חלומות גם אם הם לא דומים… שמים וארץ הם לא הפכים".

זינגבוים הוא חרדי שנולד וגדל בהרצליה וחי בה עד היום עם שתי בנותיו שאותן הוא מגדל לבד כבר 15 שנה. מגיל צעיר הוא אוהב מוזיקה חסידית ועוסק בה. הוא הספיק להופיע בפסטיבלי שירה לילדים בארץ, לחזן בגיל 12 וללמד נערים את ההפטרה שלהם לבר המצווה עוד לפני שמלאו לו 13 שנים. הוא הספיק גם, כאמור, להיות כוכב בינלאומי בתחום השירה החסידית ולעבוד כחזן בחו”ל.

לא בפעם הראשונה זינגבוים מתבלט כפורץ דרך בשירה החסידית כשבין השאר, להבדיל, שיר ששר בעבר ומדבר על אהבה לאישה הוביל ללא מעט ביקורת ואף לאיומים כי לא יושמע בתחנות רדיו גדולות ומשמעותיות. הוא חווה גם ימים לא פשוטים כשחלה שנתיים לאחר שהתגרש במחלת הסרטן, ונאלץ להפסיק לשיר ולהופיע למשך שבע שנים.

את הבלדה המרגשת הפיק מוסיקלית אריק רודיך ז"ל, מגדולי המוסיקאים אשר קמו בישראל, ושניפטר לפני כשלושה חודשים בלבד.

Exit mobile version