Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סוכות לכל המשפחה במגדל דוד

חוגגים סוכות במגדל דוד עם מופעים מוזיקליים, סיורים מודרכים לכל המשפחה, סיורים ומשחקים עצמאיים ומופעי הלילה המוקרנים מידי ערב על חומות המצודה.

מוזיאון מגדל דוד הוא אתר היסטורי יוצא דופן בירושלים – ובעולם כולו. המוזיאון שוכן במצודת ירושלים, אחד מסמליה של העיר, ומגולל סיפור בן למעלה מ-3,000 שנה. 

לכבוד סכות, המוזיאון מזמין את המשפחות להנות משלל התערוכות, הסיורים והמופעים שהמוזיאון מציע. בין התאריכים 11 – 14 באוקטובר, הכניסה לילדים תהיה ללא תשלום. 

הפעילויות הכלולות בכרטיס הכניסה למוזיאון:

מדוד המלך ועד לאונרד כהן – מוזיקה יהודית פוגשת מוזיקת עולם!

תזמורת של איש אחד מחייה את המצודה, עם 12 כלי נגינה שונים מבית ראשון ועד היום. עם ספי גלדצהלר

12:00, 14:00, 16:00

עולים לרגל במגדל דוד – סיור מודרך למשפחות

סיור קצר למשפחות במצודה ובתצפית.

בימי המקדש עלו לרגל לירושלים שלוש פעמים בשנה. כיצד נראתה ירושלים באותם ימים? אלו שרידים נותרו עד ימינו ומה הקשר למגדל דוד? הצטרפו לסיור קצר ומרתק בחצר המצודה ובתצפית מרהיבה אל ירושלים העתיקה והמודרנית בעקבות עולי הרגל לירושלים והמפגש בין חלקיו השונים של עם ישראל.

 חיזיון לילי במוזיאון מגדל דוד. צילום נפתלי הילגר

בעברית בשעות: 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00

סיור באנגלית בשעה 10:00

משך הסיור: 45 דקות

כלול במחיר הכניסה

תעלומה במצודה – משחק עצמאי למשפחות

ערכת משחק עצמאית לסיור במצודה העתיקה בעקבות מפתח שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות בחצר המצודה. בכל תחנה תקבלו משימה, סיפור או רמז שהשאיר עבורכם שליטי העיר שהתגוררו במצודה. בואו למצודה, חפשו רמזים בין הממצאים הארכיאולוגים והמעברים הסודיים ועזרו לנו לגלות את סוד המפתח – מתי הוא נוצר, ואולי גם את מה שהוא פתח.

כלול במחיר הכניסה

סיורים נוספים בתשלום: 

סיפורי חומות – סיור מודרך לילדים

סיור חוויתי לילדים על חומות ירושלים, מלווה בשירים ובסיפורים.

מה הקשר בין חלום שחלם הסולטאן סולימאן המפואר לבין האריות בשער יפו? כיצד מאות מטבעות זהב סייעו לסולטן לחשוף את הכותל המערבי? ומדוע נקראת ירושלים בשמה? מוזמנים לגלות את התשובות לשאלות הללו (ולעוד רבות אחרות!) בסיור לכל המשפחה המשלב שירים, אגדות וסיפורים על חומות העיר העתיקה. הסיור מתחיל במוזיאון מגדל דוד, עובר דרך חפיר המצודה, טיילת החומות ומסתיים בכותל.

בשעות: 11:00, 15:00 (ביום שישי 11:00 בלבד) 

משך הסיור: שעתיים

 מגדל דוד צילום ריקי רחמן (2)

סיור עצמאי במגדל דוד בשילוב כרטיס טעימות יאללה באסטה 

כרטיס דמוי גלויה עם מפה של השוק במרכזה, המאפשרת שיטוט מעורר תיאבון ברחבי שוק העיר העתיקה. בעזרת כרטיס הטעימות של השוק תוכלו לקבל טעימות מדוכנים שנבחרו על ידינו בקפידה ויאפשרו לכם ליהנות מחוויה קולינרית באחד השווקים האהובים בישראל. תוכלו להסתובב בקצב שלכם ולאכול מכל הטוב שיש לשווקים להציע. הכרטיס מלווה במדריך קולי הניתן להאזין לו דרך הטלפון החכם (מומלץ להביא אוזניות).

איזה טעימות תוכלו למצוא בכרטיס?

קפה של העיר העתיקה או כוס מיץ | מנת חומוס בצלחת או פלאפל  | טעימת קבב אסלי | טעימת חלבה ומארז סוכריות או כנאפה

*בתי העסק בבעלות ערבית ואינם נושאים תעודת כשרות

שעות פעילות הכרטיס: א-ש 10:00-16:00, איסוף השובר בקופות המוזיאון

יש פה אריה! משחק עצמאי לאורך רחוב יפו בעקבות פסלי וציורי אריות ברחובות ירושלים

אריה הוא סמלה של העיר ירושלים. במרכז העיר ניצבים פסלים וציורים של אריות. כל אריה מספר סיפור של אדם, מקום או תקופה ויחד הם מספרים את סיפור התפתחות עיר הבירה. 

הפעילות בנויה בדומה למשחק ‘חפש את המטמון’ עם תכנים איכותיים. יוצאים לסיורי-משחק חוויתיים לכל המשפחה שמחכים לכם באפליקציה. באמצעות הטלפון הנייד תצאו לסייר בין רחובות וסמטאות העיר, תתמודדו עם שאלות ומשימות שיעודדו אתכם להתבונן, לחשוב יחד, לצבור חוויות ולהצטלם במקומות שכיף שיש מהם תמונה למזכרת. המשחק בשיתוף ותפעול אפליקציית הסיורים GO BeeTravel

מומלץ לשחק בשעות האור. 

לא ידעתי את זה! משחק עצמאי משער יפו לשער האשפות בעקבות נשים ואנשים שעשו היסטוריה בירושלים

חומת ירושלים בנויה מאבנים ומה שמחבר אותן זו לזו הם סיפורים של אנשים ונשים שחיו בעיר היפה הזו בתקופות שונות. בשעת השקיעה כשהעיר נשטפת באור מוזהב, מוזמנים לצאת לסיור סביב החומות אל תוך הלילה בעקבות הסיפורים של החומות..

הפעילות בנויה בדומה למשחק ‘חפש את המטמון’ עם תכנים איכותיים. יוצאים לסיור-משחק חוויתיים לכל המשפחה שמחכים לכם באפליקציה. באמצעות הטלפון הנייד תצאו לסייר בין רחובות וסמטאות העיר, תתמודדו עם שאלות ומשימות שיעודדו אתכם להתבונן, לחשוב יחד, לצבור חוויות ולהצטלם במקומות שכיף שיש מהם תמונה למזכרת. המשחק בשיתוף ותפעול אפליקציית הסיורים GO BeeTravel

מומלץ לשחק בשעות בין הערביים.

מופעי הלילה – הקרנה כל ערב! 19:00, 20:00, 21:00

מופע החיזיון הלילי 

סיפוריה ופניה הרבים של ירושלים נשזרים בתוך מיצג מולטי־מדיה עוצמתי ורב-חושי. המופע האור־קולי מוביל את הצופים אחורה בזמן למחוזות היסטוריים ולאירועים משמעותיים, שעיצבו את פניה של העיר.

מופע המלך דוד 

סיפור חייו של הנער דוד, שהפך למלך ולמנהיג רב השפעה לדורי־דורות, מתעורר לחיים ומוקרן על חומת מצודת דוד ובינות שרידי התקופות השונות.  במעין סגירת מעגל מוקרן סיפורו על אבני ירושלים, העיר שהקים ובנה בעצמו לפני אלפי שנים. 

חדש! מופעי הלילה VIP 

חוגגים אירוע מיוחד? מארחים אורח חשוב? מחפשים להפתיע בדרך מקורית? אתם מוזמנים לשדרג את הצפייה במופעי הלילה בחוויית ה-VIP החדשה למופעי הלילה המלך דוד והחיזיון הלילי במגדל דוד. בואו ליהנות משלל פינוקים – ליווי צמוד לכם ולאורחים שלכם מרגע הכניסה, כניסה לחצר המצודה ללא עמידה בתור, כיסאות שמורים במיקום הטוב ביותר על מרפסת גבוהה עם נקודת צפיה מושלמת, שמיכה ממותגת למזכרת וכוס יין.

 

Exit mobile version