Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סיכום שנה: מי האנשים המשפיעים ביותר בתחום התקשורת?

שנת תשע"ה עומדת להסתיים, וזה בדיוק הזמן לבחור את אלו שהשפיעו הכי הרבה במהלך השנה. אז לאחר התייעצויות והתלבטויות לא פשוטות נפלה ההכרעה, ואלו חמשת נבחרי השנה של תרבוש בתקשורת. כל אחד מהם, בין אם באולפן או ברדיו, השאיר את חותמו והצליח לגרום לציבור שלם להתגאות.

במהלך השנה האחרונה עלתה לא פעם הביקורת על התקשורת, ועל המחסור בדתיים בשערי העיתונות ובאולפני הטלוויזיה. אך בזמן שרבים מותחים ביקורת, ישנם אחרים שבאו לעשות, להשפיע, ואולי גם לשנות. ובכלל, במשך השנים האחרונות, הצטברו עיתונאים איכותיים בשערי ערוץ 10, ישראל היום או בנווה אילן.

בעקבות כך, לקראת השנה החדשה, דירגנו את אנשי השנה הסרוגים בתחום התקשורת. כאן תוכלו לראות מי הכי השפיע, מי עשה השנה צעד משמעותי ופרץ קדימה, ומי הם הסרוגים שבולטים ביותר במדיה התקשורתית הכל-כך עמוסה. אז למרות שניתן לציין רק את המובחרים שבהם, אפשר בהחלט להיות גאים באנשינו אשר בתקשורת.

מקום 5 – אראל סגל

סגל נשוי ואב לארבעה, ומתגורר במודיעין-מכבים-רעות. בצעירותו, למד בבתי הספר הדתיים הימלפרב והרטמן בירושלים. במהלך השנים האחרונות סגל כתב, השתתף והגיש מגוון רחב של תכני תקשורת, במקור ראשון, אתר האינטרנט NRG, ברדיו גלי ישראל (לא סותם ת'פה) ובערוץ 20.

לפני הבחירות האחרונות, בינואר 2015, הוצע לסגל שריון ברשימת הליכוד לכנסת ה-20, אך הוא בחר להמשיך בעבודתו העיתונאית והעמוסה במגוון רשתות התקשורת‏, ולדחות, לפחות כרגע, את ההצטרפות לפוליטיקה.

מקום 4 – יאיר שרקי

שרקי הוא בנו של הרב אורי שרקי, ובצעירותו למד בישיבת מקור חיים. במהלך שנת 2011 הצטרף לתחנת גלי צה"ל והשתלב ככתב לענייני דתות ובית הנשיא של התחנה. באוגוסט 2014 הצטרף שרקי לחברת החדשות של ערוץ 2, שם החל לעבוד ככתב לענייני דתות של חברת החדשות. במסגרת תפקידו, מצליח שרקי לבלוט עם כתבות ותחקירים איכותיים מדי שבוע‏.

שרקי, בדרכו ובחזותו הייחודית, עם פאות מסולסלות וכיפה גדולה, קיבל לא מעט פידבקים במגזר, ואף זכור שהעיתונאי חנוך דאום פירגן לו כשאמר כי "אני לא עד הסוף יודע לנמק מדוע, אבל בעיני יש משהו מקסים לגמרי וכמעט מרגש בכתב עם פאות בחדשות ערוץ 2. שיהיה בהצלחה שרקי".

מקום 3 – חנוך דאום

חנוך נשוי לאפרת, להם ארבעה ילדים ומתגוררים ביישוב אלעזר. למרות שבתקופה האחרונה נראה כי דאום התרחק מהדת, הציבור הסרוג עדיין חש אליו קרבה רבה. בצעירותו, למד דאום בישיבה לצעירים בירושלים ובישיבת ההסדר במעלות. דאום כתב ב"מעריב", ב"הצופה", באתר "וואלה", ובידיעות אחרונות. הוא נוהג לכתוב על מגוון נושאי אקטואליה ופוליטיקה ומרבה להזכיר בהם את משפחתו. מבין להיטיו הגדולים של דאום במדיה, הוא הגיש את התכנית "המתנחל", בערוץ 10‏, שזכתה לפופולאריות רבה, ואת התכנית "הקודחים".

בפברואר האחרון הוא התחיל להגיש תכנית רדיו יומית המשודרת בשלוש תחנות רדיו. במקביל, הוא העלה מופע סטנד-אפ יחיד ("חנוך דאום אוכל ת'ראש") ויצא לסיבוב הופעות ברחבי הארץ. לצד כל זה, הוא מנהל עמוד פייסבוק פעיל ביותר, עם מעל ל-245 אלף עוקבים, והוא מקפיד לעדכן את עוקביו בהתפתחויות מצחיקות, אך גם אקטואליות, מספר פעמים ביום.

מקום 2 – עמית סגל

סגל מתגורר בתל אביב, נשוי ואב טרי. בצעירותו, הוא למד בישיבת נתיב מאיר ובתיכון הימלפרב שבירושלים, ואת דרכו העיתונאית החל ככתב במקומון "כל העיר". בהמשך, התקבל סגל לתחנת גלי צה"ל, שם שימש ככתב בכנסת. בשנת 2006 עבר לתפקידו בחברת החדשות של ערוץ 2, ומאז הוא גם מגיש את התכנית "זוג או פרט" בערוץ הכנסת, ובשנת 2013 מונה לכתב הפוליטי של ערוץ 2, בתפקיד זה הוא משמש גם כיום. בנוסף, כותב סגל טור שבועי בעיתון "מקור ראשון".

סגל הוא ללא ספק אחד העיתונאים הבולטים בישראל בשנים האחרונות. בקרוב הוא יחצה את רף 100 אלף העוקבים בפייסבוק (בטוויטר הרף כבר נחצה) והוא ממשיך לשמור על יציבות בצמרת. בדרכו, בעבודה רצינית ואיכותית, הגשה מיטבית וע"י עריכת תחקירים מעמיקים, הוא ממשיך לצמוח ולהשפיע, מה שבלט גם בסיקורו את הבחירות האחרונות, ובניתוחים ובתובנות שגיבש במהלך המגעים להרכבת הקואליציה.

צילום: שירי ויצמן

מקום 1 – עקיבא נוביק

נוביק גדל בעפרה, יחד עם עמית סגל, ובצעירותו היה חניך בבני עקיבא, למד בישיבה תיכונית חספין ובמכינה קדם-צבאית בפדואל. ב-2007 התגייס לגלי צה"ל, ובמהלך שירותו שימש הכתב השני לענייני צבא, כעורך וכמפיק. לאחר שחרורו החל לעבוד בידיעות אחרונות, שם שימש כתב לענייני יהודה ושומרון וכתב לענייני דתות, עד שמונה בשנת 2014 מונה לכתב הפרלמנטרי של העיתון. במקביל, הוא משמש מנחה אורח בתוכנית "לא סותם ת'פה" של אראל סגל בתחנת הרדיו גלי ישראל. ביוני האחרון מונה לכתב הפרלמנטרי בחדשות 10 לאחר פרישתו של נדב פרי.

עקיבא נוביק, שזכה כאמור במקום הראשון, הוא העיתונאי שבראייתנו עשה את הקפיצה המשמעותית ביותר בשנה האחרונה, מכתב בידיעות אחרונות לכתב הפרלמנטרי של ערוץ 10, הודות לפרישתו של נדב פרי, ומסתמן כי השיא עוד בדרך. נראה שנוביק התרגש מאד מהמעמד והוא ציין בפנינו כי "הוא מבקש להודות להוריו יצחק וורדה, לסבתותיו האהובות חנה ולאה, לסבא נייט המופלא ולסבא שמשון שלא זכה".

Exit mobile version