Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סיפור אהבה כשרה

תמיד אמרו שזוגיות ומציאת אהבה היא עבודה קשה בפני עצמה שדורשת ממך את הלב, הנשמה האני מאמין שלך ואת המחויבות שלך אליה עד קץ הימים. אהבה בעולם הדתי עולה מדרגה ודורשת מימך לפעול בדרך התורה, לציית לעשרות כללים נוקשים ולצעוד קילומטראז' מכובד עד שתוכל לחיות את סיפור האהבה שלך.

יצאנו לבדוק מה קורה בחדרי האהבה בעולם הדתי ומה ההבדלים בין הזרמים בתוך הדת עצמה.

שרות חינם אל מול שרות בתשלום

הכרויות לדתיים חינם מקובלות יותר בזרם הדתי לאומי. כאשר אותו בחור או בחורה מגיעים לבשלות אישית שלהם שהם מוכנים להקים בית ולכתוב את סיפור האהבה שלהם הם יכולים להיעזר, בחברים, משפחה ואף ברב או הרבנית של השכונה והמדרשה שיציעו להם בני זוג פוטנציאליים להיכרות.

לעומת הזרם הדתי לאומי בזרם החרדי יעדיפו להשתמש בשרותי שדכן מקצועי, שרות הכרוך בתשלום ולאפשר לשדכן לבצע את כל עבודת השידוך, תיאום המפגש וליווי צמוד עד לסגירת השידוך.

הצהרת כוונות עם תאריך יעד

במגזר החילוני בני זוג יכולים למצוא את עצמם מנהלים מערכת יחסים גם שנים מבלי להצהיר על כוונה להתחתן ולכרוע ברך. הכרויות וכן שידוכים לדתיים פועלים בדיוק ההפך, בגלל החובה לצעוד בדרך התורה שאוסרת במפורש על מגע פיזי לפני שנישאים הזמנים להצהיר כוונות מתקצרים משמעותית.

וגם כאן ההבדלים הם בולטים בין הזרמים, בזרם החרדי מוקצבים לשידוך בין 3-7 פגישות שבמהלכן יש לקבוע האם השידוך מתקיים ומבשיל לכדי חתונה או שממשיכים לשידוך הבא.

צילום: freepik

בזרם הלאומי דתי הזמן מתארך ומאפשר מרחב פעולה גמיש יותר, מרחב כזה נותן אפשרות לכל אחד מהצדדים המעוניינים בשידוך לתהות באמת על קנקנו של הבן / בת זוג הפוטנציאליים ואף להתחיל לחוש רגשי אהבה וחברות.

נמנעים מפיתויים

כאן החוקים ברורים לכולם ללא שום הבדל אין להכניס את עצמך לסיטואציה שיכולה לפתות אותך למעשה אסור בעיקר ביצירת מגע פיזי.

לא יוצאים למפגשים במקומות חשוכים או מבודדים, לא נפגשים בשעות מאוחרות של היום, משתדלים לא להישאר לבד פרקי זמן ארוכים מידי ולהיות בקרבת משפחה וחברים.

מנהלים רשימת מכולת

נהוג לא להגיע למפגש ראשוני עם בן / בת זוג ולהציג לו רשימת מכולת של כל הדברים שהייתם רוצים לקבל בזוגיות שלכם אך גם כאן הדברים מקובלים ופועלים אחרת.  כאשר פועלים בתחום של דתיים או דתיות להכרויות חובה לבוא עם רשימת מכולת. הדבר קורה בגלל שכמות המפגשים היא מצומצמת יש צורך לנצל את כל המפגשים ולשאול גם את השאלות הכי קשות: האם בני הזוג יעבדו או הבעל יהיה אברך והאישה עקרת בית? כמה ילדים רוצים, האם כיסוי ראש מלא או חצי? וכל שאלה שתסייע להגיע להחלטה האם זה השידוך הנכון עבורך או שחותכים.

עם כל הכללים וקודי ההתנהלות בדרך לא מוסברת קסם האהבה לא נעלם מהמגזר הדתי ואולי דווקא המסתורין והאיסור לגעת ולציית לחוקים בזמן משחקי השידוך הם אלה ששומרים על הגחלת עד לרגע שבני הזוג הופכים למותרים ובאותו הרגע ניצתת האהבה.
באתר הזה תוכלו למצוא מבחר היכרויות לדתיים ודתיות, הכנסו עכשיו והתחילו להכיר.

Exit mobile version