Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ספר הניהול הראשון בעולם לילדים: "ממלכת יוּרִיקָה!" מאת אופיר גוטמן

ספר כזה עוד לא היה – לא בארץ ולא בעולם; המנכ"ל הישראלי הראשון של ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית P&G, אופיר גוטמן – מציג את ספר הניהול הראשון לילדים, וזהו עבורו גם ספר ביכורים.

"ממלכת יוּרִיקָה!" מאת אופיר גוטמן

106 עמודים | כיתות ב'-ד' | מחיר קטלוגי: 78 ₪ | כריכה קשה

עריכה: נועה רום | איורים: טלי פלד

להשיג באתר הוצאת רימונים

"ממלכת יוּרִיקָה!" (על שם הקריאה המפורסמת ביוונית של המתמטיקאי והממציא ארכימדס, שמשמעה: "מצאתי!"), הוא אולי ספר ההשראה המדויק והעשיר ביותר עבור בני הדור הצעיר; הקריאה בו מבטיחה נקודות מבט מזוויות שונות, תוך למידת העובדה החשובה שלכל שאלה יש אינספור פתרונות אפשריים נכונים.

איור מתוך הספר ממלכת יוריקה. איורים: טלי פלד, הוצאת רימונים

מלכת השעמום כישפה את ממלכת יוּרִיקָה וגרמה לכך שלא  הומצא שם צעצוע חדש כבר מעל שנה. התאומים ליה ואריאל הם התקווה היחידה של הממלכה הקסומה, והשניים יוצאים למסע שבו הם נדרשים לפענח תעלומות וחידות, ותודות לכך גם מבינים מה עומד מאחורי שלל ההמצאות הגאוניות שקידמו את האנושות.

בדרך הם פוגשים "תפוח ושמו סטיב" (הלא הוא סטיב ג'ובס), את רושם הפטנטים "אלברט מרבה הידיים" (הלא הוא אלברט איינשטיין שגם החל את דרכו כרושם פטנטים), את "גלילאו העטלף" שמלמד לחשוב הפוך (ובאופן הזה גם עטלף יָשֵן), את "התמנון" שמלמד לחשוב בכמה זוויות שונות (לתמנון שמונה מוחות ושמונה זרועות), ועוד דמויות מופלאות שגם המבוגרים ישמחו להכיר מקרוב, וכך בעצם ללמוד עוד סיפורון או שניים על ההמצאות החשובות ששינו את המציאות של בני האדם בכל העולם.

הספר בנוי כסיפור הרפתקאות עם עלילה קולחת, ועבור כל אחת מהדמויות בספר מוקדש גם "מגרש משחקים של דמיון"; משחקון שיש לו אינסוף פתרונות, וכל תשובה בו היא נכונה, בתנאי שהיא מנומקת כהלכה.

מה ההפך מנסיך והוא אינו צפרדע? איך העולם היה נראה אם לבני האדם היו שלוש זרועות? כיצד היינו מתפקדים ללא שינה?

אופיר גוטמן, המנכ"ל הישראלי הראשון של ענקית מוצרי הצריכה "פרוקטר אנד גמבל" – הוא אב לילדה צעירה בשם ליה ופריק מושבע של ביוגרפיות וספרי ניהול. את הספר הזה הוא כתב עבורה, בדרך אל פסגת הר מון בלאן בטרק מלא השראה וכעת הוא שוקד על בניית מערכי שיעור לבתי ספר יסודיים, אשר יעשירו את עולמם של הצעירים באמצעות בובות למידה שהן הדמויות המובילות בספר.

"ממלכת יוריקה". הוצאת רימונים
Exit mobile version