Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ספר חדש: מסוף העולם ועד סופו

הספר מסוף העולם ועד סופו מגולל את מסע הייסורים שנאלצות לעבור בבית הדין הרבני נשים עגונות ומסורבות גט, נשים מבוטלות גיור, נשים זקוקות חליצה ואימהות לממזרים.

הסיפורים מובאים כעדות אישית של רבקה לוביץ, טוענת רבנית שייצגה נשים במשך למעלה מעשור בבתי הדין ועמדה על הפער העצום שבין תפיסת העולם של הדיינים היושבים על כס הדין וחורצים גורלות לבין הציבור הבא לפניהם. הסיפורים, והתובנות שעולות מהם, משרטטים תמונה קשה ומעוררים שאלות נוקבות לגבי המשך המונופול של הרבנות על תחום המעמד האישי (נישואין וגירושין) במדינת ישראל.

נקודת מבטה של המחברת, כאישה דתית ופמיניסטית, חושפת את עולמה הפנימי ואת התמודדותה כאישה אורתודוקסית, המגלה כי בשם ההלכה והתורה, היקרות ללבה, נעשה עוול לגר, ליתום ולאלמנה או למסורבת הגט. הספר מבקש להשמיע את זעקתן הלא נשמעת של הנשים הללו, ואת הזעקה של המחברת במאבקה מול בית הדין הרבני.

רבקה לוביץ היא טוענת רבנית וממובילות המאבק למען עגונות בישראל. היא ייצגה נשים מטעם ארגון 'יד לאישה' של מוסדות 'אור תורה סטון' ו'מרכז צדק לנשים'; כתבה טור קבוע בנושאים אלה ב- nrgיהדות וב-ynet יהדות; פרסמה מאמרים רבים וכותבת מדרשי נשים.

פרופ' תמר רוס: "הסיפורים מטלטלים ואינם נותנים מנוח"

הרב יובל שרלו: "חובה על כל אחד לקרוא את המבט הסובייקטיבי של הרבנית לוביץ… על מנת לעמוד על בעיות יסוד התובעות שינוי ותיקון משמעותיים."
בלו גרינברג: "יש להעניק לרבקה לוביץ אות כבוד על ספר מופתי זה אשר נכתב למען העשוקות שבתוכנו."

הספר: מסוף העולם ועד סופו. צילום באדיבות ידיעות ספרים יח"צ

253 עמ' | 88 ₪

Exit mobile version