Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ספר חדש על המדף: המותחן הפוליטי הסוחף בין מציאות לדמיון של היועץ אסטרטגי

דמיינו שאתם לקראת עסקה גדולה שיכולה לשנות את פני העולם כולו. סיכונים רבים מול סיכויים קלושים, מלחמה מול שלום. המדינה מונחת בידכם, וההחלטה הגורלית היא שלכם. באיזו אסטרטגיה אתם הייתם בוחרים ואיזה מחיר אתם הייתם מוכנים לשלם?

כל מי שנחשף לתקשורת הישראלית בשנים האחרונות שמע בוודאי על הגרעין האיראני, הסכמי אברהם, סוגיית הפלשתינים, פרשיות ביטחון וריגול ועוד. על רבות מהן ניתן לספר רק בעוד שנים ארוכות אם בכלל והאזכורים שלהם מגלים טפח ומסתירים טפחיים. מדובר על עולמות מסקרנים שהציבור הישראלי מבקש לשמוע אודותם.

כעת, הספר החדש משמר הראיסים של דוד (דדי) סויסה הוא הזדמנות נהדרת לכך. ראשית, ישנה כאן עלילה הנרקחת מהאירועים הללו. היא מתכתבת איתם, מאירה אותם בזווית חדשה ולבסוף גם מפתיעה. שנית, מחבר הספר מגיע אל מלאכת הכתיבה שמאחוריו שעות רבות של ניסיון.

המחבר מספר על כך כי "הייתי שם. בעבר שימשתי בתור יועץ של שרי ביטחון ויועץ ראש ממשלה, הייתי מעורב במפגשים סודיים וחשאים ובהכנות למשאים ומתנים. בספר זה שילבתי בין המציאות שאותה ראיתי במו עיניי לדמיון, על מנת להמחיש איך בפוליטיקה העולמית הקו בין השניים דק ומטורף עד בלתי נראה."

 

בכך, המחבר מביא עימו לא רק סגנון כתיבה סוחף ומותח בעל מקצב זורם ומותח בעל דיאלוגים חדים, אלא גם את הרקע והניסיון הרב שיש לו מהעלומות הללו. הסיפור הופך לכזה שמשלב עלילה בעלת ריאליות לצד בידיון ויחדיו הם יוצרים מארג שלם, גלוי ונסתר, של עולמות הדיפלומטיה הישראלית.

השאלה המרכזית שמרחפת מעל הספר היא האם אנשים המעורבים רגשית במשבר מסוגלים לנהל אותו? האם אנחנו מסוגלים להיות אובייקטיביים במקום שבו הרגש נמצא?

צילום: פרטי

בין היתר, העלילה משלבת פוליטיקאים כריזמטיים, יחסי ישראל-ארצות הברית, התנקשויות, ארגוני טרור, הסכמים מול מדינות ערב, שרים בכירים וראש ממשלה.

הספר נובר במקומות הסודיים ביותר של עולם שירותי הביון, ומכניס את הקורא אל תוך סודות חדרי החדרים של הבור בתל אביב, החדר הסגלגל בוושינגטון וארמונות המלכים במזרח התיכון.

Exit mobile version