Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ספר מקיף ראשון על חייה ויצירתה של אנה טיכו

"חוטי העלילה של הסיפור הזה טווים יחד את סיפורה של אחת האמניות הידועות והאהובות בישראל" כך נכתב בהקדמה לספר החדש "אנה טיכו: נוף חייה" שיושק בשבוע הבא, ערב נעילת התערוכה המוקדשת ליצירתה של האמנית בבית טיכו

ספר חדש ומקיף הכולל מחקר מעמיק על חייה ויצירתה של האמנית אנה טיכו יושק ב-24.2.19 בבית טיכו שבמרכז ירושלים. הספר, בהוצאת מוזיאון ישראל, כולל מאמרים של אוצרי המוזיאון על יצירתה של טיכו ותצלומים מעבודותיה לאורך השנים.

אנה טיכו. דיוקן עצמי, 1925. גיר אדום על נייר. צילום: אלי פוזנר

בפתח מאמרה של תמנע זליגמן, אוצרת בית טיכו, נכתב: " סיפורה של אנה טיכו הוא סיפור של אהבה: אהבתה לשותפה ובעלה ד"ר טיכו, אהבתה לירושלים, לנופיה וליושביה, אהבתה לאמנות וליצירה, והאהבה שאנשים רוחשים ליצירתה. בכל דרך שיסופר, חוטי העלילה של הסיפור הזה טווים יחד את סיפורה של אחת האמניות הידועות והאהובות בישראל".

השקת  הספר היא גם הזדמנות אחרונה להתרשם מהתערוכה "נוף חייה" המציגה מבחר מעבודותיה של האמנית מימיה כנערה בווינה בתחילת המאה ה-20 ועד ליצירותיה המאוחרות בירושלים, כשטיכו היתה לאמנית מנוסה ומוערכת בארץ ובעולם. התערוכה תינעל ב- 8.3.19.

פרופ' עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל: "הוצאתו לאור של הספר והצגת תערוכה מקיפה מיצירות האמנית נעשו לטובת הדור הצעיר שלא ידע את טיכו ולטובת הדור הוותיק שזוכה למבט חדש על יצירותיה הנבחרות. זוהי הזדמנות להכיר לעומק את אחת האמניות הייחודיות והחלוציות שפעלו בישראל".

עלות הספר 199 ₪, ניתן להשיגו במהדורה עברית / אנגלית בחנות המוזיאון ובבית אנה טיכו

Exit mobile version