Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סקירה על הספר החדש "ישראל – הסוד והתכלית"

הספר המרתק והחדש של ד"ר יצחק הירש עוסק בשאלות על נושאים ברומו של עולם, כמו למשל הוויכוח עתיק היומין בנוגע לקיום האלקות: האם מדובר בעובדה או באשליה?  כך גם לגבי תורת ישראל והתנ"ך בכללותו: האם זו יצירה על-אנושית במקורה או אוסף של "סיפורי סבתא"? האם עם ישראל הוא עם "סגולה" או עם ככל העמים? ומה לגבי ארץ ישראל?  האם מדובר על ארץ "אלוקית" מקודשת לעם ישראל או סתם פיסת קרקע שעם ישראל "גזל" מבעליה הערבים? ומה עם טענות הנצרות והאִסלאם לבעלות על תורת ישראל ועל ארצו?

מדובר כמובן בשאלות בסיסיות שמקורן כבר מאז שחר האנושות. כעת, הספר "ישראל הסוד והתכלית" בא להשיב עליהן דרך מחקר על טקסט התנ"ך, מקורי, מדעי, בלתי תלוי, מנומק היטב, ונטול דעות קדומות.

המחקר הזה, בן כ-40 שנה, מוכיח שהתנ"ך אכן מהווה יצירה על-אנושית ו"אלוקית" ומכיל מעין תוכנה נסתרת להוכחת האלקות וזהותה. המחבר מדגים ומראה כיצד קורות עם ישראל לאורך הדורות, כולל התחדשות עצמאותו בארצו המקורית בשנת תש"ח, מהווים פועל יוצא של תוכנה זו. ויש כאן גם הבקעת פתח בחומה שמפרידה בין היהדות החרדית לציונות הדתית ובין שתיהן לציונות החילונית.

בהמלצתו, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א קובע: "הספר "ישראל הסוד והתכלית" הינו ספר רב-ידע, עשיר במקורות, מלא חכמת חיים, ויש בו את ההעמקה לנושאים שונים ומגוונים בעולמה של יהדות, בעולמה של תורה, וכל מי שיעיין בספר וילמד בו ימצא בו דברי חפץ להעשיר את חוכמתו ולהעשיר את מעייני היסודות של היהדות כפי שבאים לביטוי בספר הזה. ישראל הסוד והתכלית – ראוי לעיון, ראוי להעמקה".

המחבר מתייחס לפסוק או לקטע כאל ממצא ארכיאולוגי, מפרק אותו לגורמים, מבליט את הנקודות החשובות, ומסיק − ביחד עם הקורא − את המסקנות המתבקשות. לכל פסוק שנחקר ישנה פרשנות נגישה של המחבר, כך שכל קורא יוכל − בעצמו ובאופן ברור − להיחשף לאמת המפתיעה… ולפעמים גם שומטת לסתות!

בספר זה מאפשר המחבר הצצה לעולם עמוק ומרתק, ומעניק לקורא את היכולת להבין את המשמעויות העמוקות של המסרים הנסתרים והמוצפנים שהוטמנו למעננו בסדר האותיות שבטקסט המקורי של התורה, ובכתבי הנביאים.

לצד הכתיבה הקולחת והעניינית, שנעשתה מתוך עבודת מחקר מקיפה ביותר, המחבר מביא ממצאים רבים − פסוקים, גרפים ומידע נוסף ששופך אור על הטקסט.

המחבר, ד"ר יצחק הירש, יליד 1947 ובן לניצולי שואה, הוא רופא במקצועו ושולט בארבע שפות. מוקדי התעניינותו הם בין היתר: היסטוריה, אסטרונומיה, ארכיאולוגיה, מאובנים, תחומים מדעיים מגוונים… והתנ"ך. עבודת המחקר התחילה למעשה יום אחד, בתחילת שנות השמונים, עם עיון "אקראי" בפרק האחרון בספר דניאל. מאז הדחף לחקור ולגלות לא הִרפה מד"ר הירש עד היום.

Exit mobile version