Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סקירת נדל"ן: ככל שעוברות השנים, אזור הנגב ובאר שבע ממשיך להתפתח ולשגשג

בשנים האחרונות באר שבע מתפתחת ומשגשגת, ובמסגרת זאת ממשיכה תנופת הבנייה בעיר. עם זאת, למרות מעבר צה"ל לנגב עיר הבהד"ים וקיצור זמני הנסיעה בכבישים וברכבת, העיר מתפתחת באופן איטי יותר מכפי שהיו רוב הערכות, דבר שאינו תורם להגעת קהלים נוספים, בהם גם הציבור הסרוג.

צילום: הדס שפירא

בשנים האחרונות הוזכר שמה של בירת הנגב באר שבע תחת תחזיות אופטימיות: קיצורי זמני הנסיעה ברכבת מתל אביב ואזור המרכז (וכמובן שגם מהצפון), פתיחת שערי עיר הבה"דים בצומת הנגב, והכרזות חוזרות ונשנות על כך שהעיר תהפוך למרכז סייבר והייטק עולמי, הפיחו בכולנו תקווה טובה. אך למרות זאת, נראה שהשינוי עדיין רק בפתח.

כך, לצד בית החולים "סורוקה" ואוניברסיטת בן גוריון, יש בעיר קניון יפה, גדול וחדיש, מרכז אמניות במה מפואר, וגם שכונות חדשות ומתפתחות. עם זאת, השינוי טרם הגיע למעמקי העיר, שבה עדיין שולט הצבע המדברי בבתים הישנים. במקביל, משבר הדיור ועליית המחירים בכל הארץ, לא פסחו גם על באר שבע, שגם בה עלו מחירי הדיור בעשרות אחוזים בשנים האחרונות.

האוכלוסייה הדתית בעיר אינה קטנה ומתפרסת על קרוב ל-100 בתי כנסת ברחבי העיר שבהם מתפללים במגוון נוסחים: ספרד, אשכנז ועדות המזרח. כמו כן, בעיר ישנה ישיבת הסדר, "בית מוריה" בראשות הרב שמעון כהן, ומספר מדרשות שמעבירות שיעורי תורה והתחזקות לנשים ונערות. עם זאת, כמו שאר הענפים שמתפתחים בעיר, גם כאן יש צורך בשיפור ובהתאמת העיר לציבור הסרוג, וכך אולי יגיעו אליה יותר משפחות. על כן, מי שמעוניין לגור בבאר שבע צריך לזכור שלמרות הקניון היפה השגשוג באזור הנגב, את רוב זמנו הוא יעשה בחברה מעורבת ובקהילה דתית שאינה גדולה, עם כל היתרונות והחסרונות שבכך.

עיקר הדירות החדשות שנבנות בעיר, נמצאות במרכז העיר ובשכונות החדשות, והם משווקות על ידי מספר חברות, ביניהם קבוצת Ewave נדל"ן, חברת "ארזים (ג.י.א) בע"מ", חברת אגם תבור יזמות ובניה, חברת אביסרור משה ובניו, ועוד. גם בעיר הדרומית תוכלו למצוא דירות בכל הגדלים, החל מדירות שלושה וארבעה חדרים, ועד דירות גדולות יותר, בנות חמישה או שישה חדרים וגם פנטהאוזים. כיאה לעיר מתחדשת, ככל שתקנו דירה באזורים החדשים יותר (שבהם גם ההיצע מתפתח וגדל), הדירה תהיה יקרה יותר, בשונה מדירות באזורים הוותיקים, שיהיו במחיר נוח יותר.

מחיר דירת שלושה חדרים חדשה (שלרוב נבנות באזורים החדשים) תעלה לכם בסביבות 1,000,000 ₪. דירת ארבעה חדרים חדשה עולה החל מ-1,150,000 ₪, ודירת חמישה חדרים חדשה בשכונות החדשות צפויה לעלות 1,350,000 ₪ ומעלה. דירות שישה חדרים, פנטהאוזים ודירות גן יעלו לכם 1,650,000 ₪ וצפונה, מחיר שאמנם נשמע יקר יחסית, אך כמובן שביחס לאזור המרכז מדובר במחיר מציאה.

בכלל, לפני קניית דירה בבאר שבע ובאזור הדרום, חשוב לזכור שבשנים הקרובות צפויה העיר להמשיך להתפתח, וכך גם האזור כולו. דבר זה, עשוי לשנות בעתיד את תמונות מחירי הדירות, ואולי דירה שתיקנו עכשיו תהיה שווה בעתיד הרבה יותר.

מבחינת דירות יד שנייה, היצע הדירות רחב במיוחד ורובן ככולן ממוקמות בשכונות הוותיקות. עם זאת, כעיר ותיקה, יש בבאר שבע מגוון שכונות ותיקות שבהם דירות המוצעות למכירה, על אף שהן זקוקות לשיפוץ ולכן המחיר עלול לעתים להטעות. כמו כן, בדירות אלה, תמונת המחירים שונה מאד מדירות חדשות, ולטובת הצרכן. כך, דירת שלושה חדרים מיד שנייה תוכלו למצוא במחיר של 800,000 ₪. עם זאת, דירות ארבעה וחמישה חדרים מיד שנייה נמכרות ברוב המקרים במחיר גבוה הרבה יותר. דירות ארבעה חדרים עולות החל מ-950,000 ₪ ודירות חמישה חדרים תוכלו למצוא במחיר של 1,250,000 ₪ ומעלה.

לסיכום, לפי שעה באר שבע אינה מושכת אליה את הציבור הדתי בהמוניו, ואף קיים פער גדול בין מחירי דירות חדשות לבין מחירי דירות מיד שנייה בעיר, דבר שאף עשוי לבלוט בעוד מספר שנים, ככל שתמשיך תנופת הפיתוח בנגב. כמו כן, עד כמה שזה ישמע לרבים מאיתנו מעט דמיוני, בעתיד, עם המשך פיתוח הנגב, ובתוך כך, מעבר צה"ל לאזור וקיצור זמני הנסיעה בכבישים וברכבות. זאת, לצד המשך פיתוחה הפנימי של באר שבע ושמירה על מחירי דיור סבירים, זוגות ומשפחות רבים, בתוכם גם מהציבור הדתי, צפויים להגיע ולהשתקע בעיר הדרומית המתפתחת, שעשויה להפוך בהמשך לאטרקטיבית ביותר.

Exit mobile version