Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סקר ראשון מסוגו בוחן את השפעת הטכנולוגיה על קשרי המשפחה בישראל

הסקר נערך לכבוד כנס של "מכון אדלר" שנפתח אתמול. בין הנתונים המפתיעים:  90 אחוז מההורים בישראל סוברים שהווטסאפ מחזק את הקשר המשפחתי ו- 67% מהתקשורת בין בני זוג בישראל היא באמצעות מסרונים מידיים

נתונים נוספים שעלו מהסקר: 83% מהמשיבים זוכים לתמיכה רגשית מהקבוצה המשפחתית, 68% מההורים בישראל מרגישים בחיזוק הקשר עם בני המשפחה בכלל, ול- 90% מהמשפחות הישראליות יש 3.5 קבוצות ווטסאפ בממוצע. עוד מסתבר כי בזכות הווטסאפ, 17% מהמשיבים נמצאים בקשר יומיומי עם סבא וסבתא. כך עולה, כאמור,  מסקר המשפחה הראשון, שערך מכון אדלר יחד עם מכון הסקרים של רפי סמית' בנושא "איכות הקשרים במשפחה בהשפעת הטכנולוגיה", שהוצג היום בכנס הגדול בישראל בנושא השפעת הטכנולוגיה על הקשר והתקשורת בעבודה ובמשפחה.

אתמול (שלישי, 15.11) נפתח בפעם הראשונה בישראל הכנס הגדול ביותר בנושא השפעת הטכנולוגיה על הקשר והתקשורת במקום העבודה ובתוך המשפחה של מכון אדלר בבית חיל האוויר בהרצליה. הכנס נערך לציון חמישים שנות עשייה חברתית של מכון אדלר.

אמא ותינוק.תקשורת בין משפחתית בעולם הטכנולוגי. צילום pixbay

כנס היובל של מכון אדלר, "יחסים. הדור הבא", עסק בשאלות חינוכיות וטיפוליות הנוגעות לחיבור הצמוד בין הטכנולוגיה ומערכות היחסים שאנו מנהלים בכל רובד בחיינו – משפחה, זוגיות, עבודה, יחסים מקצועיים ועוד. הכנס היווה את האירוע המשמעותי והמוביל בתחום העוסק בקשר ההדוק בין טכנולוגיה ומערכות יחסים בעידן המודרני.

בכנס השתתפו מאות אנשים העוסקים בתחומי משאבי אנוש, טיפול, ייעוץ, חינוך והדרכה: פסיכולוגים, מאמנים, מטפלים, יועצים, אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, מנהלי מש"א ורווחה בארגונים, מנהלי הדרכה בארגונים, עובדים סוציאליים, מנהלי בתי ספר וגנים, מנחי קבוצות, מורות וגננות. במגוון ההרצאות דנו המומחים בסוגיות כמו; מהו הקשר

בין טכנולוגיה ליחסים? כיצד מערכות היחסים מתפתחות ומתעצבות בעידן הדיגיטלי? איך יראו מערכות היחסים המשפחתיות, הזוגיות והמקצועיות בשנים הבאות, עם התפתחות הטכנולוגיה?

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בירך את יו"ר המכון, יגאל בן שלום, ואת מנכ"לית המכון, אסנת הראל על פעילותם ואמר כי "המשפחה היא החוסן של החברה הישראלית. חוסנה של החברה תלוי בחוסנה של כלל המשפחות בישראל.

חיזוק המשפחה ומתן כלים להורים תורמים לבניית חברה חזקה, בריאה ומתפקדת. עתידה של החברה הישראלית תלוי ביכולת שלנו להיות קשובים וסבלניים לכל חברי המשפחה ולדעת לקבל את האחר. הפעילות של מכון אדלר כבר למעלה מ-50 שנה מוכיחה כי את תורת היחסים כדאי ואפשר ללמוד. פעילות המכון לכלל המגזרים מעוררת השראה ומדגישה את החופש שלנו להשפיע ולחולל שינוי".

מנכ"לית מכון אדלר, אסנת הראל אמרה בפתח הכנס כי "מאות אנשי מקצוע: חינוך, אקדמיה, תקשורת וטכנולוגיה שמעו היום הרצאות שונות בכנס היובל של מכון אדלר בנושאי יחסים לאור ההתפתחות הטכנולוגית. איש, איש בתחומו דיברו על איך יראה עתיד היחסים בעולם הדיגיטלי במקומות כמו עבודה, חינוך, זוגיות, בהורות ובעיקר, כיצד להתכונן ואילו מיומנויות וכלים לפתח כדי להישאר רלוונטיים תוך שאנו מבינים את השינוי המשמעותי במערכות היחסים. מכון אדלר ממשיך להוביל את תחום היחסים בכלל, והיחסים במשפחה בפרט ולהתעדכן על מנת להיות מוכנים לעתיד"

מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, שלי לנצמן, דיברה על תופעת ההתמכרות למסכים ואמרה "לא יכול להיות שבגיל צעיר אנחנו ניתן לילדים מסכים כי זה מה שנוח לנו ומתאים לנו בזמנים כאלה ואחרים – בין אם כשאנחנו צריכים בייביסיטר ובין אם כשאנחנו רוצים שקט. עלינו להקנות להם הרגלים וגבולות מגיל צעיר".

את הכנס הנחתה אשת התקשורת ומדריכת ההורים עינת נתן. בין הדוברים השתתפו – לילך אשר, מנכ"לית בנק דיסקונט | שלי לנצמן, מנכ"לית מייקרוסופט ישראל | ד"ר עידן אשר, מומחה לרשתות חברתיות וחדשנות | ד"ר אנבאלה שקד, מייסדת ומרצה בכירה, ביה"ס לפסיכותרפיה במכון אדלר | גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות, בזק | הילי חורב קסוטו, מנהלת ערוץ הילדים ולוגי | דנה שטרן, מנהלת מחלקת רכש, ערוצים ו- VOD, חברת yes ועוד..

Exit mobile version