Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סרט נע: חושבים, חוקרים ויוצרים סרטי מחול מדרום

פרויקט ייחודי וחדשני לפיתוח והפקת סרטי מחול, במטרה לשלב בין קולנוענים לכוריאוגרפים ולהביא לחיבור בין המחול למסך מגיע לעיר שדרות. פרויקט "סרט נע" שיזמו עמותת הכוריאוגרפים וקרן קולנוע מדרום ביוזמת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה נועד לקדם שיח, מרחב ללימוד משותף ולבניית תשתית ליצירת סרטי מחול חדשים, עדכניים ומרתקים.

הפרויקט יתארח בשדרות ליום מרוכז של סדנאות ומפגשים במרכז "אדמה", בהם יקחו חלק יוצרים מובילים מתחום המחול כמו גם בימאים ויוצרים מעולם הקולנוע. הפרויקט בשיתוף קרן קולנוע מדרום שם דגש על יצירה דרומית בהשתתפות אמנים מהדרום, ועל דרום הארץ כנושא. במסגרת הפרויקט יצא קול קורא של קרן קולנוע מדרום שיעמיד תקציב פיתוח והפקה ליצירות חדשות של סרטי מחול בסך כולל של 100,000 ש"ח.

את סדנת הקיץ במרכז "אדמה" יעבירו בין היתר, מנכ"לית קרן קולנוע מדרום שירי בר און, הכוריאוגרף והיוצר ניר בן גל, היוצרת רוני בהט, הכוריאוגרף אופיר יודלביץ' ובמאי סרטי התעודה אוהד מילשטיין. תועבר סדנא מעשית בצילום על ידי צלם הקולנוע איתי מרום ותתקיים הופעה של להקת המחול של ליאת דרור וניר בן גל.

שרון בר-לב קרדיט יחצ

"בתקופת הקורונה, בה לא ניתן היה לקיים מופעים בפני קהל, עלה צורך ברור בפיתוחו של ז'אנר חדש אשר ינגיש את המופע החי למדיום המצולם. בעבר היה תיעוד של מופעי במה וגם בתקופת הקורונה נראו ניסיונות שונים לתרגם את הבמה למסך, אך מתוך השטח עולה תחושה שיש צורך בלימוד הדיסיפלינות השונות ורכישת כלים מעשיים, קיום מחקר אמנותי וחתירה אל עבר ניסוח מחודש של המפגש בין אמנויות המחול והקולנוע", אומרת שרון בר לב מנכ"לית עמותת הכוריאוגרפים.

"בבואם ליצור למסך או לתעד יצירה, מוצאים עצמם יוצרי המחול ללא כלים, ידע והבנה בשפה ובהקיפי התקציב בו פועל עולם הקולנוע. מן העבר השני, יוצרי קולנוע אינם מכירים את היצירה המחולית ולא ערים לדקויות כמו גם לאפשרויות הנרחבות שבעולם זה. הפרויקט נועד לאפשר את הלמידה הנדרשת לקידום הז'אנר ולאפשר שיתופי פעולה בין היוצרים משני הז'אנרים", מוסיפה בר לב.

 

Exit mobile version