Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סריקה מקצועית עושה לכם סדר

יש לכם אוסף מרשים בן שנים רבות של נגטיבים – סרטי פילם ולא ממש יודעים מה אפשר לעשות בהם? מצד אחד קשה לכם לזרוק אותם. צרובים שם תמונות היסטוריות עתיקות יומין, אך מצד שני מה אתם בעצם יכולים לעשות עם אותם סרטים? האם יש עדיין חנות או מעבדה אשר מדפיסה תמונות מתוך אותם נגטיבים? אז האמת היא ש – כן! עדיין יש מה לעשות עם אותם פילם וכדאי להזדרז…

כדאי לסרוק את הנגטיבים

לפני הכול נסביר לטובת בני הדור הצעיר שלא ממש יודעים במה המדובר… נגטיבים אלו הם סרטים ארוכים אשר באמצעותם צילמו בעבר לפני שהמצלמה הדיגיטלית הגיעה לעולם. כדי להשתמש במצלמה היה צורך להכניס סרט פילם אל תוך המצלמה וכל תמונה שצולמה נצרבה על שקופית אחת מתוך אותם פילמים. הפילם היה מוגבל באורכו והוא הכיל בדרך כלל 24 או 36 פילם אשר עליהם ניתן היה לצלם. כאשר הסרט נוצל היה צריך להחליפו בסרט חדש ואת התמונות שצולמו לא ניתן היה לראות עד שהם הודפסו במעבדה מיוחדת שפיתחה את הפילם הללו.

בדרך כלל לאחר שפותחו התמונות קבלנו את הנגטיב – אלו הם סרטי הפילם אשר אלו הכילו את התמונות שלנו ויכולנו להדפיס אותם מתוכם שוב.

כיום, כאמור אין מה לעשות באותם פילם ואם אנחנו רוצים לשמור את התמונות הצרובות עליהן כדאי מאוד להמיר אותם לתמונות דיגיטליות. כלומר להעביר את המטען הצרוב על הפילם למדיה הווירטואלית הדיגיטלית וכך נוכל לאחסן אותם במחשב.

סריקת נגטיבים משמרת את ההיסטוריה

בדומה לטכניקה של סריקת תמונות גם סריקת נגטיבים מסייעת לנו לשמר בארכיון מסודר את כל התמונות החשובות לנו באופן מסודר בתיקיה דיגיטלית מסודרת במחשב.

אז בניגוד לביצוע של סריקת תמונות אשר ניתן לבצע באמצעות הסורק הביתי הרי שהסריקה של הנגטיב הינו פרויקט מורכב יותר ודורש מכשור מיוחד הנמצא רק במעבדות מקצועיות.

האמת שכדי שסריקת התמונות תהיה מקצועית כדאי גם כן לפנות אל חברה מקצועית ורק כך נוכל ליהנות מתמונות באיכות מעולה וחדה שתהיה מאוחסנת יחד עם כל התמונות שלנו.

צריכים לסרוק נגטיבים? חפשו בגוגל: חברת פיקס פיקסל

תמונה באדיבות: pixabay
Exit mobile version