Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עבודות בנייה באמצעות חומרי בנייה איכותיים

בשנים האחרונות חלה פריצת דרך משמעותית בישראל בכל מה שקשור לדפוסי הבנייה הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. השינויים הם רוחביים וכוללים שימוש בתוכנות חדשניות אשר יוצרת דיוק מרבי בתכנון הפרויקטים, בשימוש בחומרי בנייה חדשים אשר תואמים את התקן הישראלי ובמקרים רבים גם את התקן הבין לאומי ובפיקוח מתמיד על עבודות בנייה תוך שימוש בניהול מוקפד ושימוש בכלי בקרה ופיקוח לאורכו של כל המיזם, מתחילתו ועד סופו.

אחד ההבדלים המשמעותיים הוא שכעת משתמשים בלוחות אשר עשויים מהחומר פוליקרבונט אשר יש לו יתרונות רבים. עד לא מכבר לא ניצלו את החומר הייחודי אך בשנים האחרונות נחשפו לאופציות של השימוש בו מתכננים, אדריכלים, מהנדסים ואנשי מקצוע נוספים  שהם מומחים בענף הבנייה. לאור ההבנה המעמיקה, פריט זה מופיע כעת בכתבי כמויות של מכרזים רבים, עבור בניית גגות ומבני ענק כמו היכלי ספורט ואצטדיונים.

עבודות בנייה בכל רחבי הארץ

כמות התושבים בישראל גדלה באופן מתמיד עקב הילודה הטבעית, העולים החדשים והעובדה שתוחלת החיים עלתה באופן משמעותי. זו הסיבה שיש צורך בבנייה של מיזמי בנייה רבים כדי להדביק את הצורך של התושבים. כרגע התחלות הבנייה בישראל הן מועטות יחסית לצורך ולכן רבים דורשים להקצות קרקעות בזמן הקרוב, כדי שאפשר יהיה להדביק את הפערים שנוצרו.

המעטפת של ענף הבנייה עבור מגורים כוללת תחומי עיסוק רבים שישראלים רבים למדו אותן והתמקצעו בהם. כך אפשר לראות בכל פרויקט את המתכנן שבאמצעות התוכנות החדשניות כמו אוטוקאד מצליח לבנות דגמים של דירות יפהפיות בגדלים שונים, תוך ניצול מלוא השטח שאושר לבנייה מתוך השטח הכללי של המגרש.

צילום: unsplash

בעקבות משבר הקורונה מתכננים רבים ביצעו שינויים והתאמות כיוון שקיימת מגמה לרכוש דירות מרווחות יותר כמו דירות גן, דירות עם מרפסות גדולות או דירות גג. חשיבה זו נובעת מהעובדה שכל משפחה נמצאת ימים רבים בבית, הילדים לומדים וההורים משתדלים לעבוד מהבית וכאשר הדירה קטנה המצב הוא בעייתי.

לאור הדרישה הגדולה מתכננים ומהנדסים רבים של מיזמים שנמצאים בשלבי בנייה שונים החליטו לבדוק את האפשרויות השונות ואכן בדירות רבות הצליחו להוסיף מרפסות, להגדיל מרפסות קיימות ואף לתחום אולם בלובי שישמש את הדיירים כמתחם עבודה לכל דבר.

ניהול הפיקוח על עבודתם של קבלני המשנה בכל פרויקט

אחד מהתפקידים המהותיים של המפקחים בכל אתר הוא לעקוב ולבדוק את עבודתם של קבלני המשנה באתר הבנייה. הפיקוח מתבצע על כל רבדי הבנייה, החל בטיח, עבודות בנייה, אינסטלציה, חשמל, אלומיניום, עץ ועוד. כל קבלן משנה מחויב לבצע את הפעולות המקצועיות שלו במבנה המוקם באופן התואם במדויק את ההנחיות בכתב הכמויות.

לא אחת נוצרים מצבים שקבלני המשנה השתמשו בחומרי בנייה שאינם על פי התקן ולכן הם נאלצו על פי דרישת הפיקוח לפרק את כל העבודה שביצעו ולבצע את הכול מחדש, תוך שימוש בחומרי בנייה שאושרו בכתב הכמויות של עבודות בנייה במיזם.

Exit mobile version