Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

סינגל ראשון לזמר אפרים אורן: "עד עלות השחר"

בבריתו של בנו השלישי, ישב אפרים אורן וכתב שיר לרגל המאורע. היום, יותר מעשור אחרי, הוא החליט לעשות צעד ענק לקדמת הבמה ולהוציא את השיר שלו, 'עד עלות השחר'. שיחה על שירה, הוראה, מחשבות ואמונה.

כילד גדל אפרים בקיבוץ,בסביבה מוזיקלית.  בילדות כתבתי בעיקר שירי מסיבות, שירי קומזיץ. דברים ברמה הזאת.
הוא למד לנגן בגיטרה לבד והחלום הכי גדול שלו היה לנגן בקומזיץ. במשך השנים כתב והלחין שירים. הכתיבה הייתה בעיקר  מתוך דברים שעברו עליו באותה תקופה, כל מיני מחשבות, דברים מהמקורות, ודברים אישיים.  את הרוב הוא הכניס למגירה.

למה החלטת להוציא את השיר דווקא עכשיו?  

עד עלות השחר אפרים אורן צילום מסך

"קודם כל, אתה רוצה להביא צדדים אחרים שלך למרכז הבמה. אומרים לי בלי סוף שהכישרון שלי מתבזבז, ואני באמת לא רוצה לוותר על צדדים שונים שבי ועל השילוב בניהם"

אפרים מדבר על כך שעבודתו כמורה ושליחותו כאיש חינוך לא מוכרחה לבוא על חשבון תחביב השירה, אלא  שלפי דעתו ניתן דווקא לשלב בין השניים: "בשנה שעברה למשל הוצאתי שיר שכתבתי יחד עם תלמידי בית הספר שבו אני מלמד, ובעקבות כך ממש הרגשתי שהעשייה של כולם בעבודת הצוות תרמה מאוד גם לי וגם לתלמידים. כחלק מעבודתי כמורה במשך השנים, התחלתי לנסות לשלב את השירים שלי כחלק מתוכנית הלימודים יחד עם התלמידים. הרעיון היה להפוך את הגיטרה לכלי עבודה חינוכי, וללמד את התלמידים ביחד עם שירים הקשורים לחומר"

בשירו של אפרים מלווה אותו בתו, אשר מקשטת את השיר בקולות רקע. "אנחנו בית שמאוד חשוף לעולם הזה" הוא מספר. "הבת שלי לומדת מוזיקה ופיתוח קול וביקשתי ממנה שתעזור לי. אצלנו בבית יש מסורת בכל מוצאי שבת, שבה אנחנו יושבים ביחד ושרים שירים שאני מכיר מהמשפחה שלי. מנגנים שרים, יש אווירה מאוד נעימה"

על מה בעצם מדבר השיר?

"קצת קשה להסביר שיר, בגלל זה אתה כותב אותו" הוא מגלה. "השיר מדבר על זה שיש בתוכך כל הזמן מאבקים פנימיים. מדי פעם יש קושי, מאבק התלבטויות-  וזוהי העבודה הכי קשה כבן אדם. אחר כך שאתה יוצא החוצה ואתה עם אתגר שלך הכל מתיישר כי עשית את עיקר העבודה במחשבות ובכאבים. אני חושב שצריך להביא את ההתלבטויות והרצונות הביתה, לתת לזה מקום"

 

לאחר שהוציא את הסינגל הראשון שלו, מעניין אותי לדעת מה הלאה: "לא יודע להגיד לך, זאת השקעה. אני אשמח מאוד אם יאהבו את השיר, ואולי בהמשך אני אוציא שירים חדשים מהמגירה או אולי אפילו הגיע הזמן שאכתוב שירים חדשים. בעיקר אני מקווה שהשיר הזה, 'עד עלות השחר', באמת ירגש אנשים, ילהיב אותם, ושכל אחד יוכל ללכת עם המנגינה והמילים האלה הלאה"

Exit mobile version