Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עובדות על מערכות כיבוי אש

מערכת כיבוי אש היא מערכת המשמשת לכיבוי שריפה. זה כולל מגוון של כלים וחומרים המשמשים במקרה של חירום. מערכות כיבוי אש מסופקות בצורות שונות כגון ספרינקלרים, מערכות מים, מערכות קצף וכימיקלים יבשים. מערכות כיבוי אש חשוב שיהיו סביב מקום העבודה כדי להבטיח שלא יתרחשו תאונות. המערכת מורכבת מחלקים שונים הכוללים מיכל אגירת מים, משאבת כיבוי אש, וצינור הניתן לשחרור בלחץ גבוה.

תפקידה העיקרי של המערכת הוא למנוע התפשטות שריפות על ידי כיבוי המים והחנקתם באזורים הסובבים אותם. הוא משמש בבניינים, אזורי תעשייה וחללים מסחריים אחרים.

מבחינת בטיחות, יש לחשוב תחילה באיזה מרחק מחומרים דליקים ממוקמות המערכות הללו. קחו בחשבון גם כמה מהר מערכות אלו מגיבות כך שהיעילות שלהן לא תפריע למהירות המוגבלת שלה.

מערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי אש חיוניות לבטיחות וביטחונו של הבניין. שני הסוגים הנפוצים ביותר של מערכות כיבוי אש הם ספרינקלרים ומערכות כימיות יבשות.

מערכות כיבוי אש יכולות לשמש גם בחלק ממכשירי החשמל הביתיים שלנו כדי למנוע את התרחשות שריפות לחלוטין. חלק מהמכשירים המשתמשים במטפים אלה כוללים כיריים, תנורים, מדיחי כלים ומכבי כביסה.

ספרינקלרים

בממוצע, ספרינקלר יכול לכבות אש תוך תשע שניות.

תכונה מרכזית של מערכות כיבוי אש היא היכולת לשחרר מים במהירות וביעילות. זה מעורר תגובה המכונה "דראפט" היוצרת ענן סמיך של אדים שמנתק חמצן מהאש.

נסיגה לאחור נוצרת כאשר השפעת הלחץ מהמים המיוצרים על ידי מערכת כיבוי האש גדולה מזו של חמצן שמספק אוויר בתוך ומחוץ לחלל סגור.

אם מתחילה שריפה בבית שלך, אין לך זמן לבזבז. אתה צריך לחשוב קודם כל על הבטיחות שלך לפני כל דבר אחר. אחד הדברים החשובים ביותר לעשות הוא לפנות את עצמך ואת משפחתך כדי שלא תיכנסו לבניין. עם זאת, זה עלול להיות קשה אם אינך מכיר מה לעשות ספציפית והיכן הכל נמצא. למרבה המזל, יש פתרון לבעיה זו – מערכות כיבוי אש.

ספרינקלרים לכיבוי אש הם אחד הפתרונות הטובים ביותר שיכולים לעזור לכם למנוע נזקים ופציעות משריפות, אך גם להציל חיים ממצבים מסוכנים כמו שריפה חשמלית או דליפת כימיקלים.

Exit mobile version