Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עוד לא מאוחר מדי – השלימו את הקניות לבית הספר באינטרנט

שנת הלימודים נפתחת וההוצאות הגדולות בשיאן. חסכו כ-60% ממחיר ציוד הלימודים לקראת השנה הנפתחת. השוו, וותרו על מותגים, ובידקו היטב כל "מבצע".

באדיבות חסדי נעמי

מסקר חדש שפורסם לקראת שנת הלימודים תשע"ו, עולה כי ההוצאה הממוצעת של הורים לקראת החזרה לבית הספר היא 2,860 שקלים. מכון רפי סמית, מבצע הסקר, מגלה כי ההוצאה הממוצעת לכל ילד לקראת פתיחת שנת הלימודים היא 1,300 שקלים.

אז אמנם ההוצאות צפויות מראש, אך האתגר הכלכלי שהן מציבות בפני הורים הנושאים על כתפיהם את יוקר המחייה, היא גדולה מאוד. האתגר עוד גדול הרבה יותר במגזר, לאור ממוצע הילדים הגבוה.

אז אם גם אתם צריכים להתחדש בתיק, עפרונות, קלמר, מחברות וספרים, האפשרות הטובה ביותר להוזלת סל הקניות היא הוויתור על המותגים, כך שניתן לחסוך עד 75% ממחיר עלות הקנייה לקראת שנת הלימודים, זאת ע"פ המועצה לצרכנות. המלצתם היא פשוט לוותר על מותגים מוכרים, וללכת על חברות שאינן מוכרות. מבדיקה שערכנו, נמצא כי מחירו של תיק מחברת JanSport ברשתות המובילות נע בין 200-320 ₪, לעומת מותגים סיניים שאינם מוכרים הנמכרים במחירים שבין 70-120 ₪.

ההבדלים לא נגמרים בתיקים, גם במחברות יש הבדל של עשרות שקלים בין מותג מוכר לבין "מותג" הרשת. לדוגמא, מחירה של מחברת בעלת איורים מסדרת טלוויזיה מצליחה יכולה להגיע למחיר של 14 ₪, לעומת זאת מחברת רגילה של קרביץ עולה חמישה שקלים בלבד.

הפער הגדול – באינטרנט

אך אם אתם מסודרים ומתוכננים מראש, האופציה הזולה מכולם היא כמובן האינטרנט. כמות הרכישות באתרי eBay, עלי אקספרס או דומיהם עלתה בשנתיים האחרונות במאות אחוזים בארץ. מי שמשכיל להתמודד עם יוכר המחייה בצורה הטובה ביותר – הם הקונים באתרים אלו. לצורך השוואה, לקחנו תיק JanSport (בתמונה), והשווינו בין המחירים בארץ לאתרי הקניות. בeBay- התיק עלה בין 96-135 ₪, לעומת זאת בקרביץ ובאופיס דיפו המחירים טיפסו ל-210-245 ₪.

הרשתות בישראל לא נותרות אדישות אל מול המחירים באינטרנט, ומציעות מבצעים. באופיס דיפו מוצע תיק מלא בציוד ב-49.90 ₪, אך גם אם המבצע נשמע משתלם, מומלץ לבדוק היטב את המחירים.

אמנם הזמינות והמיידיות של המוצרים דרך אתרי הקניות הם לא גבוהים, אך צרכן חכם צריך לשאול עצמו האם זה לא שווה את זה. בדקו וחסכו.

Exit mobile version