Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עומקים ורבדים: הכירו את האמנית שיר זלצמן

שיר זלצמן רק בת 36 וכבר אמנית עם רזומה של תערוכות נחשבות בגלריות שונות בארץ והצעות אין סוף מחו"ל. שיר החלה לצייר כבר בגיל הנעורים כאשר סבה צייר פסל הביא לה את סט הצבעים הראשון שלה, וכבר אז הבינה את הכוח של האמנות וגילתה את הציור כמקום מפלט לרגשות שלה.

שיר זלצמן. צילום: יח"צ

מגיל הנעורים שיר זלצמן (36) ציירה רק כתחביב. במקביל היא למדה תואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני בתרפיה באמצעות אמנות מלסלי קולג'. במהלך התואר השני וגם אחריו למדה אומנות ולא הפסיקה לרגע ליצור. התואר השני חיזק אצלה את יכולת הבעת הרגשות באמצעות אמנות כאשר הבינה שמה שהיא יוצרת זה הרבה יותר מצבע על בד. בהתבוננות בציורים שלה מתגלים עומקים ורבדים ולא רק בשכבות הצבע. את שכבות הצבע היא יוצרת בעזרת טכניקת ציור שמשלבת ציור במכחול ושימוש בשפכטל עם צבעי אקריליק על בד קנבס ובחלקם היא מוסיפה רישום פחם במקומות שונים בציור.

 

שיר החלה לעבוד כמטפלת באמנות עם ילדים ובמקביל המשיכה לצייר, ולאחר מקרה משפחתי קשה שעבר עליה החליטה להתרכז בציור באופן מקצועי ומסחרי. את ציוריה החלה להציג בתערוכות שונות בארץ:

מתוך התערוכה של שיר זלצמן בקפה טוני ואסתר. צילום: יחצ

הציורים שלה הם ייחודיים ובלעדיים כאשר היא לא חוזרת על אותו ציור וכל אחד מהם מהוות one piece , גם הציורים שהם חלק מסדרה שמצוירת לפי תקופות עומדים בפני עצמם ללא שני ציורים זהים.  אומרים שכל מה שאנו לומדים משפיע על מה שאנו עושים בעתיד גם אם בחרנו בתחום עשייה אחר ושונה, ואת ההוכחה לכך ניתן לראות בציורים של שיר אשר כל אחד מהם מעורר ערבוב רב של רגשות שונים.

בימים אלה ועד סוף חודש יולי, תוצג מיני תערוכה המציגה שש יצירות של שיר למכירה בבי הקפה "טוני ואסתר" ברחוב לוינקי 39 בתל אביב.

Exit mobile version