Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עין יבשה – הגברים בוכים בלילה?

אם הגברים בוכים בלילה, הרי שזה אומר שיש להם את היכולת. ובעוד שמבחינה תרבותית מדובר בתופעה בעייתית, הרי שמבחינה פיזיולוגית זוהי תופעה מבורכת. העיניים האנושיות אינן יכולות לתפקד כראוי ללא היכולת לדמוע באופן טבעי. הדמעות, למרות שעבור רובנו נתפסות כאלמנט המשמש רק לפרקן רגשי, מהוות לא פחות מחלק חשוב מהיכולת של העין לראות כראוי.

שווה גם לקרוא: מה זה דלקת עפעפיים?

כך למשל, רבים לא יודעים אבל העיניים דומעות משלושה מוקדים שונים, שכל אחד מהם אחראי על סוג אחר של דמעות. כל סוג דמעות משמש למטרה אחרת. השכבה הפנימית מכילה חלבונית ומיוצרת בתאים הנמצאים בשכבת הלחמית של העין. השכבה האמצעית מיוצרת על ידי בלוטת הדמעות ואילו השכבה השלישית מיוצרת בבלוטות החלב על שפת העפעף. זו היא שכבה שומנית יותר ומטרתה היא לשמר את ייצור הדמעות ולמנוע את ההתייבשות המהירה שלהן.

תופעת עין יבשה

התופעה של עין יבשה נגרמת מפגיעה במנגנון של בלוטות החלב, הוא השכבה השומנית. כך, גם כאשר נוצרות דמעות והעין אכן מקבלת את הרטיבות שהיא זקוקה לה, רטיבות זו לא נותרת במשך זמן רב בעין והעין עד מהרה מתייבשת ונוצרת תחושה מאד לא נעימה. אם אתם מרגישים תחושה שיש "חול בעיניים", תחושות של צריבה, גירודים, אי נעימות או יובש כללי, רצוי לסור אל הרופא בהקדם האפשרי ולבדוק את הסיבות לכך. רק באופן זה ניתן יהיה באמת לוודא כי הבעיה נוצרת באותו מקום ובכך, להתאים את הטיפול הרלוונטי. 

צילום: freepik

הסיבות

הסיבות לתופעה של עין יבשה יכולות להיות מגוונות ורבות וקשה להצביע על גורם אחד ספציפי. לפיכך, גם אם תנסו לשתות יותר מים או להיעזר במשחות ובטיפות באופן קבוע, זה עדיין לא מבטיח כי תקבלו את התוצאה הרצויה. כאמור, הדרך הטובה ביותר היא לגשת לרופא על מנת לקבל את האבחון המדויק לתופעה ובכך להבין בדיוק איפה הבעיה נמצאת ואיך אפשר לפתור אותה. בין הסיבות הנפוצות אפשר למצוא את הבאות:

  1. מזגן במרחבים סגורים
  2. צפייה במסכי טלוויזיה וטלפונים חכמים
  3. תוחלת חיים גבוהה
  4. עישון
  5. סכרת
  6. מחלות לא מטופלות
  7. הרכבת עדשות מגע באופן ממושך מבלי טיפול נלווה ועוד

כמו כן נמצא כי ישנן מספר תרופות המגבירות את הסיכוי לעיניים יבשות. על מנת למצוא את הפתרון האידאלי חשוב להימנע מחיפוש אחר פתרונות קסם שכן ברוב המקרים אלו גורמים רק נזק ורצוי להגיע לרופא מבעוד מועד.

Exit mobile version