Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עיצוב הבית לציבור הדתי

עיצוב הוא סוג של אמנות שכמו כל אמנות מבוססת על אסתטיקה, אבל להבדיל מתחומים אמנותיים אחרים לעיצוב יש גם אלמנטים פונקציונליים ופרקטיים. המשמעות היא שעיצוב זה חייב לענות על צרכיו של הלקוח ובה בעת לעמוד במגבלות רבות, למשל התקציב של הלקוח, מידת הנוחות שלו מהמוצר, רמת המורכבות של ניקוי המוצר, צרכים טכניים והנדסיים שונים ועוד.

כאשר מדובר בציבור הדתי לעיצוב הפנים מתווספות מגבלות הלכתיות שונות, למשל הצורך בשני כיורים במטבח או במקרר גדול יותר – כך שההפרדה בין חלב ובשר תהיה מוחלטת. אלמנט נוסף שקיים בציבור הדתי מבחינת עיצוב פנים היא "מיטה יהודית" – מיטה זוגית שמופרדת לשתי מיטות יחיד בזמן נידת האישה.

עם זאת, אין מגבלות על הציבור הדתי מבחינה עיצובית וכבר אמרו חז"ל : "שלושה דברים מרחיבים דעתו של אדם והם אישה נאה, דירה נאה, וכלים נאים". המשמעות היא שאין שום סיבה שהציבור הדתי לא ייהנה מפריטים מעוצבים כמו מקבילו החילוני, למשל ספות מעוצבות, מטבחים איכותיים, חדרי שינה מפנקים ועוד.

דגשים לפני רכישת ריהוט לבית דתי

ולמרות זאת – יש מספר דגשים שיש לקחת בחשבון בעת קניית ריהוט לבית דתי, למשל גודל המשפחה וההעדפות המשפחתיות בתחום האירוח. במשפחות דתיות גדולות שמארחות הרבה (בעיקר בשבתות ובחגים) מומלץ להצטייד מראש בפינות אוכל גדולות שיוכלו להכיל את מספר הסועדים הרצוי.

המשפחה הדתית אוהבת לארח. צילום: Pixabay

דגש נוסף הוא מידת האירוח של המשפחה יחסית לגודל הבית או הדירה. במידה והחלל קטן מומלץ לרכוש מערכת ישיבה סלונית שנפתחת למיטה בהתאם לגודל הנדרש. כיום , למשל יש ספות פינתיות בגודל שהוא מעל 2* 3 מטר. חלק ממערכות ישיבה אלו כוללות גם ארגז מצעים – מה שחוסך עוד יותר במקום שגם ככה הוא מצומצם.

איפה רוכשים ריהוט לבית דתי?

ריהוט לבית דתי מומלץ לרכוש בחנות רהיטים שמקפידה על איכות לצד מחירים שפויים. כלומר, בחנות שבה כל מוצריה עברו תהליכים של בקרת איכות ושמגיעים לארץ באמצעות ייבוא אישי – שני אלמנטים שמספקים תמורה מלאה להשקעה הכספית ברהיטים. כדאי גם להעדיף חנות שמאפשרת לייצר את הרהיט הרצוי לפי ההזמנה האישית של הלקוח.

כמו כן, מומלץ לרכוש רהיטים לבית דתי באמצעות חנות וירטואלית שמאפשרת חסכון מרבי של זמן, חווית קנייה באמצעות רכישה מאובטחת בכרטיסי אשראי וזמני אספקה מהירים של הריהוט. חנות כזו מעסיקה צוות שעומד לרשות הלקוחות באמצעים שונים (טלפון, מייל, אתר אינטרנט, פייסבוק ועוד) כדי להבטיח שירות מקצועי, טיפול מסור ומענה לכל שאלה.

בנוסף, רק חנות רהיטים אינטרנטית מאפשרת להצטרף לרשימת תפוצה – מה שמאפשר ללקוחות לקבל לפני כולם הודעות שונות, למשל לגבי מוצרים שנמכרים במחיר נמוך, מבצעים שונים ועוד. בכל מקרה יש להקפיד שהחנות פועלת לפי כללי "אמון הציבור" – כללים שמשקפים סטנדרטים גבוהים בתחום האמת וההגינות בפרסום, שקיפות של מידע, שירות נאות, שמירה על פרטיות הלקוחות ועוד.

Exit mobile version