Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עיצוב קיר בריקים בסלון – איך עושים את זה נכון

בלא מעט בתים בישראל, אנחנו יכולים למצוא סלונים עם אלמנטים ייחודים, שונים מהסלון הקלאסי. אם בעבר הסלון היה מעוצב במבנה רגיל, כך שהעיצוב היה מתבסס על אלמנטים כמו תמונות, פסלים, ציורים וכדומה, הרי שכיום המבנה של הסלון הוא זה שיוצר, במובן מסוים את העיצוב של המקום. כלומר, אנחנו יכולים לראות תוספות שונות אשר יוצרות את העיצוב בפועל.

כך למשל, אנחנו יכולים למצוא, נישות של גבס, תקרות נמוכות, אח, קירות בחיפוי אבנים וכן אנחנו יכולים למצוא קירות בריקים בסלון, אשר יוצרים חלל אשר מעוצב בצורה שונה ממה שהכרנו באופן כללי. כלומר, במקום קירות לבנים חלקים או קירות בצבעים שונים, אנחנו יכולים לראות קיר עם בריקים בצבע רגיל או בצבע מיוחד, אשר הבריק כשלעצמו הוא המאפיין העיצובי.

כשאנחנו מחליטים על עיצוב קיר בריקים לסלון, עלינו לשאול את עצמנו שאלה מאוד חשובה, כיצד אנחנו יוצרים קיר שכזה מבלי לגרום לכך שהעיצוב של הסלון יתבסס אך ורק עליו או גרוע מכך, מבלי להרוס את האווירה שאנחנו מבקשים לייצר בסלון.

הרי אם אנחנו נסתכל על הסלון שלנו מהצד, באופן טבעי אנחנו נרצה לייצר אווירה מסוימת, לשם כך אנחנו נשתמש במוטיבים שונים של עיצוב הסלון. אם אנחנו נשתמש באמצעות עיצוב קיר בריקים בסלון לצורך כך, הרי שאנחנו עלולים לפגוע באיכות העיצוב של המקום, אם זה יהיה המוטיב העיקרי ואם הוא יהיה בולט מדי. לפיכך אנחנו צריכים לדעת כיצד להשתמש בקיר בצורה נכונה.

נקודות שאנחנו צריכים לקחת בחשבון

כשאנחנו מחליטים על עיצוב קיר בריקים בסלון, אנחנו צריכים להתייחס למספר נקודות שישפיעו על תהליך התכנון והעיצוב.

ראשית, אנחנו צריכים להחליט שהקיר יהיה בולט אך לא באופן מרכזי, כלומר, שיהיה שוויון מסוים בין הקיר הזה לבין קירות אחרים שיאופיינו באלמנטים אחרים של עיצוב. בין אם זה מזנון, תמונות או כל דבר אחר.

קיר בריקים. צילום באדיבות: pixabay

שנית, אנחנו צריכים להתייחס אל הקיר כחלק ממכלול ולא כדבר יוצא דופן. כלומר, אנחנו צריכים לעשות תכנון כולל ולא רק תכנון של קיר אחד, ספציפי.

שלישית, הצבעים בהם אנחנו נשתמש צריכים להיות רכים, ניטרליים, בסיסיים. אם נשתמש בצבעים חדים ובולטים מדי, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שהקיר מושך תשומת לב, ממכלול העיצוב בסלון.

ארבע, חשוב שהבריקים יהיו נעימים לעין, לא גדולים מדי, לא ארוכים מדי. בריקים בסיסיים, שיאופיינו בקווים דקים ונעימים ולא גסים מדי.

חמש, אנחנו צריכים לזכור שעיצוב הוא שילוב סך כל החלקים בחלל החדר, לא רק חלק אחד. כך אנחנו צריכים להתייחס גם לקיר. אם נדע לשים כל פריט ופריט במקום הנכון, אם נדע לעצב את הסלון בצורה נכונה, אנחנו נהנה מהעיצוב של הסלון שלנו הרבה יותר.

Exit mobile version