Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עכבר בבית – האם עדיף להדביר או להרחיק?

בין שלל היצורים הטורדניים שמפריעים לשגרה שלנו והופכים את החיים בבית לנעימים הרבה פחות אפשר למנות את העכבר, שהוא אולי קטן למדי אבל ערמומי במיוחד. עכברים נחשבים למזיקים, ללא ספק, וזה קורה בעיקר משום שהם מתגנבים אלינו הביתה, מחפשים מזון שיוכלו לאכול ובאותה הזדמנות מסבים נזקים לא מבוטלים גם לצנרת או לאריזות קרטון ופלסטיק. באופן טבעי אנחנו נרתעים מהעכבר ומרגישים מאוד לא נינוחים כשאנחנו מגלים את נוכחותו בבית. לא רק שהוא מזהם את הסביבה הפרטית שלנו הוא גם עשוי לחשוף אותנו למחלות שונות. עם זאת, יש היום גם פתרונות שונים להתמודד עם הבעיה, מה שמעלה את השאלה איזה פתרון עדיף: הדברה או הרחקה?

פתרונות הדברה

דרך אפשרית אחת להתמודד עם בעיית המכרסם האפור והלא-ממש-חמוד הזה היא לבצע הדברת עכברים, פעולה שתדרוש חברת הדברה מקצועית עם הסמכה מתאימה בלבד. זאת משום שלצורך ההדברה ייעשה שימוש בחומרים רעילים שהשימוש בהם אסור באופן פרטי. הבעיה החמורה בשימוש פרטי בחומרים מהסוג הזה היא שללא הידע המתאים תתקשו לספק הגנה לבני האדם שחיים בבית כמו גם לחיות המחמד שלכם. מדביר מוסמך, לעומת זאת, יידע לא רק לקבוע את המינון המתאים אלא גם לנקוט בכל אמצעי הבטיחות ההולמים כדי להגן עליכם, על הילדים ועל כל אחד מדיירי הבית, לרבות אלה שמהלכים על ארבע. לפרטים נוספים על הדברת עכברים:  http://eco-bug.co.il/mouse-control/  על הדברת עכברים.

שימוש במלכודות

הדרך הנוספת להרחיק עכברים אינה דורשת הדברה ומשום כך היא נחשבת להומנית יותר – וגם למועדפת על ידי מי שמעדיף לחמול על העכבר ולשחרר אותו לחופשי רחוק מהבית. מלכודות שונות יאפשרו לכם להשיג את המטרה הזו, אבל שימו לב שיש מלכודות שנועדו ללכידת העכבר, ואחרות שנועדו להריגתו. מלכודת כלוב היא מלכודת שפועלת באמצעות פיתיון שמושך את העכבר פנימה. מרגע שהוא משחרר את פיסת המזון שהכנתם עבורו הוא נלכד בכלוב הקטן, ממנו תשחררו אותם במקום שבו תבחרו. מלכודות דבק או קפיץ גם הן קיימות וזמינות למכירה בחנויות רבות בישראל, אם כי הפתרון הזה לא עונה על ההגדרה של "הומני". המלכודות הללו יביאו למותו של העכבר ואם נניח בצד את השאלה האם זהו פתרון מוסרי או לא, הבעיה הגדולה יותר היא שאתם עומדים למלא תפקיד לא מאוד נעים – ולפנות מהבית את גופת העכבר שנלכדה. עכשיו, כשאתם מבינים אילו אפשרויות קיימות בפניכם תוכלו לבחור את הפתרון האידאלי מבחינתכם: הדברה או הרחקה?

תמונה באדיבות: pixabay

 

Exit mobile version