Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עכשיו או לעולם לא – מתי כדאי לקנות רכב חדש?

כשמודעות מכירת רכב חדש מציפות את המדיה בשלהי הקיץ, אפשר להבין מכך שיש פה מהלך המתוכנן לגרום לקונים להגיע, אך האם זו באמת קניה חכמה? האם יש בהכלל תקופה מומלצת ואם כן – מתי כדאי לקנות רכב חדש?

יובל בנר

צילום: pixabay

רכישת רכב חדש בעידן המודרני אינה דומה לאופן בו נרכשו מכוניות בעבר. הסיבה העיקרית לכך היא כמובן הסיבה הכלכלית, שכן בימים עברו נאלצת להחזיק סכום גדול של כסף זמין בכדי לבצע רכישה כזו ושנית, חיפוש הרכב החדש כלל לרוב כיתות רגליים בין סוכנויות שונות בכדי לקבל הצעות מחיר מפורטות. אז נכון שאת החלק השני רוכשים רבים עדיין מבצעים, אך שיטת התשלומים השתנתה כליל וחברות מימון רבות ישמחו לקחת חלק ברכישת הרכב הבא שלך. רוב מחירי הרכבים החדשים, כמו גם מבצעים עליהם, מפורסמים בתקשורת ומקלים על תכנון התקציב המדוייק. אפילו השוואת ביטוח מקיף אונליין יכולה להיעשות במקביל למספר דגמים בלי לשנות תנוחה בישיבה על כורסת הסלון. יחד עם זאת, לא מעט השתנה בתזמון רכישת הרכב החדש ועל כך נרחיב בהמשך.

איזה רכב לרכוש בכלל?

ראשית, נקדים ונאמר כי כתבה זו באה על רקע שאלות רבות ומסעי פרסום שעולם באופן כמעט אחיד בסוף הקיץ. כך לעיתים נרכש רכב, שאינו בהכרח הרכב הנכון לצרכי הקונה, אך שנקנה רק עקב אותו מבצע "סוף שנה" אטרקטיבי. למה זה קורה? בסוף שנת הדגם מעוניין היצרן למסור כמה שיותר כלים הנמצאים ברשותו, וירידת המחירים מושכת לקוחות פוטנציאליים רבים. בנוסף, בעבר, החודשים שלפני סוף השנה הקלנדרית כבר נרשמו ברשיון הרכב כשנת הייצור הבאה. כיום השיטה שונתה, יום עליית הרכב לכביש הוא היום הקובע ברישיון (כלומר, רק חודש הפרש במחירון בין דצמבר לינואר), אך ישראלים רבים עדיין מחפשים את שיטה זו. לפיכך, כן חשוב להבין שסוף השנה הלועזית ותחילתה הן באמת התקופות עם המבצעים החזקים ביותר, אך להבין שכלל זה גורף כמעט על כל השוק ולכן צריך לגשת למעמד הרכישה מפוכחים ולאחר הבנה של צרכיך המדויקים מהרכב הנרכש ולא להתפתות למחיר הנמוך, זיכרו שיש סיבה לכל דבר.

אז ממי לרכוש ומתי?

כל השנה: במשך כל השנה, מגרשי המכוניות וסוכנויות ההשכרה והליסינג מעמידות לרשות לקוחותיהן מבחר גדול של כלי רכב שהן בעצמן רכשו במחירים נמוכים מהיבואן עצמו. לכן, מבחינה זו, למי שאין בעיה שברשיון הרכב יהיה רשום כיד שניה או שבכל מקרה מתכוון לחזור לליסינג באותה חברה, אין בעיה לרכוש את הרכב בכל מועד. יחד עם זאת, יש לשים לב לכך שלעיתים לא כל גירסאות הרכב המבוקש או רמות הגימור נמצאות במלאי, מה שיכול להוביל לפרשה מסויימת בתחום הזה.

סוף השנה: כמו במרבית ענפי המשק, לפני כניסתו של דגם חדש או משלוח גדול, ירצה המוכר למכור כמה שיותר סחורה בכמה שפחות זמן והוא יעשה זאת ע"י הורדת מחירים ופירסום אגרסיבי. ואומנם, זוהי תקופה בהחלט לא רעה לרכוש רכב חדש, אך גם כאן יש לתת את תשומת הלב לכמה משתנים. ראשית, יתכן והיבואן מעוניין מעוניין להחדיר דגם חדש לשוק, אולי זה המחליף את הדגם בו התעניינת לקנייה ולכן יהיה עליך להבין שהסיכוי שרכבך יהיה מהדגם הישן בשנתון גבוה יחסית. בנוסף, ועקב כך, יכול להיות שהדגם שיוצע לך לא יהיה הדגם הרצוי או הנפוץ עקב הרצון למכור גם גירסאות פחות אטרקטיביות.

תחילת השנה: כאן, ככל הנראה, נמצא הפיתרון. רכישת רכב חדש בחודשים הראשונים של השנה, כלומר ינואר פברואר, תאפשר לך להמשיך וליהנות מרמת המחירים הנמוכה שהתחילה בסוף השנה הקודמת, אך בנוסף יכול להיות שיתאפשר לך לרכוש מגוון רחב יותר של רכבים ואולי אפילו את הדגם החדש, המגיע לעיתים קרובות בתחילת השנה. בנוסף תקופה זו, עקב תנועת המכירות הרבה הקורית בה, מאפשרת מכירת הרכב הישן בטרייד אין במחיר קרוב יותר למחירון מאשר בתקופות רגועות יותר.

לסיכום, רכישת רכב, עקב סכום הרכישה הגבוה המעורב בה, אינה צריכה להיעשות בחיפזון. יש להבין את השוק, מתי הוא עולה ומתי יורד, להשוות מחירי ביטוח ולברר כמה יעלו הטיפולים. כל אלה יאפשרו לך להגיע למעמד הקנייה מתוך מוכנות שבסופו של דבר תחסוך לך כסף רב. בהצלחה.

Exit mobile version