Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

עצרת מחאת אנשי הבמה והאירועים: המדינה ניתקה והמדינה תשלם

"מעל 150 אלף איש נמצאים באבטלה ללא רשת ביטחון כלכלית" ● שולי רנד: "אנשים שמאחורי הקלעים, שנותנים את הנשמה ואת הלב ושנשבר מטה לחמם"

הערב (יום חמישי) התקיימה עצרת מחאה של אנשי הבמה והאירועים בחניון גני יהושע בתל אביב תחת הכותרת "המדינה ניתקה והמדינה תשלם". במהלך העצרת הופיעו שולי רנד ודנה ברגר בשירי מחאה שכתבו למען אנשי תעשיית התרבות, המופעים והאירועים. במסגרת עצרת מחאה של אנשי הבמה והאירועים. מאות מאנשי התעשייה ובהם חברות ההגברה והתאורה, טכנאי הבמה, סאונדמנים, תאורנים, אנשי במות, לוגיסטיקה ומסכי לד הגיעו לעצרת המחאה בדרישה לממשלת ישראל לפעול למניעת קריסת תעשיית התרבות, האירועים והמופעים, ש-150 אלף אנשיה היו הראשונים שהפסיקו לעבוד כבר בתחילת מגיפת הקורונה, ויהיו האחרונים לחזור לפעילות, כשעד כה אין להם כל אופק לחזרה לשגרה.

במסגרת עצרת המחאה הוקם מיצג ענק של ארגזי הגברה ועליו הונחו זרי אבלות עם שמות החברות בענף, כשעל הבמה הופיע האמן שולי רנד שהוציא בתחילת השבוע את שירו 'אחים אחים' בתמיכה למצב עובדי התעשייה המושבתת. מיד אחריו עלתה לבמה דנה ברגר וביצעה את שירה 'וואלה יופי'.

אילן מור, מנכ״ל מורקול הגברה ותאורה: "הפגנת ספקי הציוד והשירותים הטכניים בעולם האירועים והתרבות, מטרתה למחות על אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול במשבר הכלכלי אליו נקלע הענף. הענף הוא ענף עונתי ולכן הפגיעה הכלכלית היא עצומה. פספסנו את פורים, יום העצמאות וגם את אירועי הקיץ, ובמקרה הטוב נחזור בחודשי החורף לתרדמת נוספת עד פורים הבא. אנו מבקשים תמיכה ממשלת ישראל – עליה ליצור רשת ביטחון כלכלית לתעשייה שמונה כ-150 איש ומאות אלפי משפחות, ויפה שעה אחת קודם."

לינדה אביטן, חברת הגברה ותאורה קול אור אלי: "אנחנו צריכים את ממשלת ישראל, העסקים שכרגע לא עובדים קורסים. הנחנו פה זרי אבל כי יהיו הרבה עסקים שלא יוכלו לחזור. אנחנו ראשונים להיסגר האחרונים לחזור".

שולי רנד: "גם אנחנו פה תומכים במאבק של אנשי התעשייה ובאנשים שמאחורי הקלעים, שנותנים את הנשמה ואת הלב ושנשבר מטה לחמם. הראשונים לצאת האחרונים לחזור ".

עברי לידר: "היה לי מאוד חשוב להגיע היום להפגנה, לתמוך באנשים שעובדים איתי. אנשים שעובדים קשה מאוד כל השנה, חייבים להקשיב להם ולדאוג לצרכים שלהם. התרבות נשענת על העבודה של האנשים מאחורי הבמה."

Exit mobile version