Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ערוץ הילדים משודר באינטרנט בלבד

ערוץ הילדים המפורסם, שנקרא בפי רבים ערוץ 6, הוא ערוץ טלוויזיה ישראלי המיועד לילדים בגילאים שונים, הוא נחשב לאחד מערוצי הכבלים הראשונים בארץ. ערוץ 6 החל את דרכו בנובמבר 1989, בתחילת הדרך הערוץ פעל במתכונת מצומצמת והתקיימו בו שידורים במשך שעתיים ביום בלבד. כשנתיים לאחר מכן הורחבו שעות השידור של הערוץ ובין תוכניות הרכש ששודרו בו החלו לשלב קטעי הנחיה על יד מנחים ידועים כמו שי אביבי ונתן ברנד.

לאחר מאבקים בין קבוצת התקשורת RGE המחזיקה בבעלות על ערוץ 6 לבין חברת הלוויין, הוחלט להפסיק את שידורי ערוץ הילדים ב-YES, וכשנה לאחר מכן הוחלט לסיים את שידורי הערוץ גם בחברת הכבלים HOT. מינואר 2018 הערוץ משודר רק באמצעות האינטרנט, כיאה לערוץ המתמקד בילדים השולטים בטכנולוגיות החדשות ביותר, כפי שנאמר "העולם שייך לצעירים".

ערוץ 6 מלווה את הילדים לאורך השנים

ערוץ הילדים נחשב לאחד הפופולריים בארץ, הוא מלווה את הילדים לאורך שנים ארוכות, דורות רבים התחנכו על ברכיו ונהנו משלל תוכניות והפקות מקוריות. כוכבים רבים החלו את דרכם בערוץ הילדים, ולאורך כל תקופת קיומו הערוץ מפגין גמישות גבוהה ומתאים עצמו לרוח התקופה, ובעיקר למאפייני קהל היעד המשתנים במהירות בעידן המודרני והטכנולוגי בו אנו חיים כיום.

בשנות ה-90 המאוחרות בלטו בערוץ מנחים ידועים כמו מיכל ינאי, יעל בר זוהר, איתי שגב ורבים אחרים. בתקופה זו הערוץ עבר מיתוג מחדש תחת הסלוגן המקום האמיתי. בתחילת שנות ה-2000 החלו קברניטי הערוץ להתמקד בהפקות מקוריות והשידורים החדשים זכו לשם אולפן ערוץ הילדים. משנת 2005 חולקו הפקות המקור של הערוץ בין חברת הלוויין YES לבין חברת הכבלים HOT. בשנת 2010 פרשו רוב המנחים הוותיקים וצוותי ההנחיה שודרגו עם כוכבים חדשים כמו עודד פז, רוני דואני, אודי ואביעד, שירן סנדל, טום באום ועוד.

ערוץ הילדים באינטרנט. באדיבות: אתר pixabay

בשנת 2016 בעקבות הסכסוך המתמשך בין בעלי השליטה בערוץ הילדים לבין חברת הלוויין YES, הופסקו שידורי הערוץ בלוויין והמשיכו רק ב-HOT. החל מינואר 2018 ערוץ הילדים אינו משודר יותר גם ב-HOT וכיום הילדים צופים בשידורים באמצעות האינטרנט.

לאחר כ-28 שנות שידור בלוויין ובכבלים ערוץ הילדים עלה לשידור בסלקום TV ובפרטנר TV, ניתן לצפות באינטרנט בשידורים חיים, בהפקות מקור חדשות ומתמשכות ובתוכניות רכש שונות. בעקבות השינויים הטכנולוגיים הפקות מקור של הערוץ משודרות באמצעות אולפני טלוויזיה חדישים ומתקדמים המאפשרים לשדר בזמן אמת לצפייה באינטרנט, תוך שילוב קטעי הנחיה בזמן אמת, אפקטים שונים, רקעים מקוריים ועוד.

ערוץ הילדים ממשיך בדרכו, במתכונת חדשה ומתקדמת המותאמת לילדים של היום. הערוץ מתמודד בהצלחה מול שידורים אחרים ונלחם על תשומת הלב והרייטינג של הקטנטנים ובני הנוער. במסגרת השדרוג הטכני ואפשרות הצפייה בתכנים באינטרנט, הילדים יכולים לצפות בתוכניות האהובות עליהם עד שבוע אחורה, ותכנים רבים נמצאים בערוץ ה-VOD.

Exit mobile version