Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

פותחים דף חדש: איך מתאוששים מההוצאות הכבדות של החגים?

לאחר שלושה חודשים עמוסים בהוצאות, שבמהלכם היה קשה לשמור קצת כסף בכיס, ריכזנו לפניכם מספר עצות שבעזרתן תוכלו ללמוד כיצד להתנהל נכון כדי לעבור בשלום את התקופה המאתגרת הנוכחית

בחודשים האחרונים נאלצנו להוציא כספים מרובים באופן קבוע, הן מפני הוצאות החופש הגדול, והן מפאת הוצאת החגים שרק לפני יומיים הסתיימו. כעת, לאחר שלושה חודשים עמוסים, מפרכים, אך גם מהנים, ההפוגה הכלכלית נראית באופק.

משפחות רבות יכולות להעיד כי ההוצאות הכבדות מהחודשים האחרונים ישפיעו גם בעתיד הרחוק ובחודשים הקרובים. זאת, מכיוון שהכספים הגדולים שהושקעו בקניות לבית, בנסיעה לנופש ולטיולים ובדלק, הצטברו ותפחו במשך שלושת החודשים האחרונים, והם אינן צפויות להיעלם בעתיד הקרוב.

.טיפים להתאוששות מהירה.צילום: עמיעד טאוב

והיום, לאחר שהילדים יחזרו לבית הספר, יהיה אפשר להתחיל לתכנן את ההתאוששות הכלכלית המשפחתית בחודשי החורף הקרובים, שכן עד החופשה הבאה ישנם עוד כמעט 190 ימים ולילות, אשר לא צפויים לגבות מאתנו הוצאות בלתי מתוכננות.

ועל כן, לאחר הבור הכלכלי שנוצר, חשוב שנדע כיצד לנהוג כעת, על מנת להיכנס חזרה למאזן חיובי בבנק, דבר שעשוי לקחת זמן. בעקבות כך, ריכזנו לפניכם מספר עצות (שאמנם נכונות בכל זמן), שבגיבושם התייעצנו עם מספר מאמנים, ובעזרתן תוכלו לייעל את ההתנהלות הכלכלית של משק הבית שלכם בתקופה מורכבת זו, לצמצם את ההוצאות, ובהמשך גם תוכלו לחסוך קצת כסף.

תכנון תקציב- זוהי ההמלצה החשובה ביותר לתקופה של אחרי החגים. גם אם יש או נשאר לכם כסף מיותר מהחג, אם תכנון נכון ההוצאות שלכם צפויות לרדת באחוזים רבים. תכנון פשוט על מה נוציא את כספנו החודש (כמה לקניות שגרתיות, כמה לבגדים, וכו') עשוי לחסוך הרבה כסף, אך כמובן שיש להיצמד לתכנון המקדים לאורך כל ימות החודש.

קניות שלאחר החג – לערוך רשימה מסודרת של הפריטים שצריך לפני הקנייה השגרתית לבית. זו אמנם משימה רגילה כביכול, אך לאחר החג נשארו בכל משפחה שאריות מזון רבות וכדאי להתחשב בהם ולתכנן את השימוש בהם מראש.

להימנע מלאכול בחוץ – לאחר תקופה ארוכה שיצאנו ובילינו (כמעט) ללא חשבון, הגיע הזמן להפסיק לאכול בחוץ. הכסף הרב, שהסתכם בלפחות מאות רבות של שקלים בכל משפחה, יכול להיחסך בקלות. במקום זה, תכינו לעצמכם ולילד סנדביץ' לבית הספר או לעבודה.

.הימנעו מלאכול בחוץ.(צילום יח"צ)

לקנות בהנחות- זה אמנם נשמע קלישאה, אך היא נכונה, ותמיד כדאי לחפש לקנות במקום זול, גם אם הוא מעט רחוק. כך, עדיף לכם לנסוע עשר דקות ברכב לסניף זול יותר של רמי לוי, מאשר לקנות במרכולים היקרים יותר שיש בגבעת שמואל או בשוהם. בתוך הסופר, תראו היכן אתם יכולים "להתפשר" על מוצר שאינו מבית המותגים המובלים, וגם שם תוכלו לחסוך כסף.

השתמשו יותר במזומן –  עד כמה שזה נשמע לא קל, התרחקות, הגם אם לזמן קצר מכרטיסי האשראי, עשויה להועיל ולגרום לכם להתרגל לחיות ולהשתמש בכסף שיש, או בכסף שהחלטתם להקציב לתקופה מסוימת זו.

מעקב אחר ההוצאות – פעמים רבות ישנם חורים תקציביים שבעקבותיהם לא ברור לנו בסוף החודש לאן הכסף שלנו באמת הלך, ולכן חשוב מאד להקפיד על הבנה, ולעתים גם רישום (למי שקשה לזכור) על מה היו ההוצאות, בעיקר אלו של הכסף המזומן ועל הכסף שיוצא על הילדים.

להימנע מתשלומים – גם אם משתמשים בכרטיס אשראי, רצוי להימנע ככל שאפשר מקנייה במספר רב של תשלומים, דבר שעשוי לגרום לנו להתחיל את החודשים הבאים גם במינוס, לאור ההוצאות המרובות.

Exit mobile version