Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

פותחים שנה: האוניברסיטאות הכי דתיות במרכז הארץ

צילום: דוברות בר אילן

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, ריכזנו את מקומות הלימוד המובילים ביותר בקרב הסטודנטים הסרוגים שלומדים במרכז הארץ

בשבועיים הקרובים יחזרו אלפי סטודנטים וסטודנטיות ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה ברחבי הארץ. מבין כלל האוניברסיטאות, המרכזים האקדמיים והמכללות, ניתן למצוא כאלו שמזוהות יותר עם הציבור הדתי. ומנגד, במוסדות אחרים, תצטרכו לחפש לעומק את הכיפה הסרוגה או את המטפחת בין כלל הסטודנטים בקמפוס.

אם אתם מתגוררים באזור המרכז הרחב, מלב גוש דן ועד השומרון, או סתם מעוניינים להגיע וללמוד באזור, תוכלו למצוא מגוון מוסדות לימוד אקדמיים שמתאימים מאד עבור הציבור הדתי. אם בעבר זו הייתה משימה קשה או משהו מעט נדיר, כיום ישנם מגוון רחב של מקומות, שמותאמים במיוחד לציבור הדתי, גם לאלו שהדוקים יותר או פחות, וחלקם אף נפרדים ומיועדים רק לגברים או לנשים.

בעקבות כך, בכתבה ראשונה בסדרת הכתבות לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אנו מביאים לפניכם את מוסדות הלימודים האקדמיים הפופולאריים ביותר בקרב חובשי הכיפות והמטפחות במרכז הארץ. אולי ככה תהיה לכם סיבה נוספת היכן להעביר את שנות הלימוד הקרובות בדרך אל התואר האקדמי.

הרב פרופ‘ הרשקוביץ מצעיד את בר אילן קדימה. צילום: באדיבות איחוד בתי הכנסת בישראל

מקום 5 – מכללת אורות ישראל
מכללת אורות ישראל השוכנת באלקנה, אמונה בעיקר על הכשרת מורות ואנשי חינוך, ופועלת גם בשלוחה נוספת ברחובות. המכללה מקיימת לימודים לתואר B.Ed  בארבעה ימים בשבוע ואשר כוללים לימודי מדרשה ויהדות ברמה גבוהה בצד לימודי שאר המקצועות. בשנים האחרונות ממשיכה המכללה להתפתח ולהוות כתובת לסטודנטיות רבות, שחלקן אף עוברות להתגורר ביישוב אלקנה לאור נישואיהן במהלך התואר, ובכך הפכו את אזור המעונות למבוקש ביותר בקרב צעירי היישוב.

מקום 4 – אוניברסיטת אריאל
האוניברסיטה השומרונית הראשונה אמנם אינה אוניברסיטה דתית בהגדרתה, אך היא מושכת אליה דתיים רבים, כיאה למיקומה באזורי ההתיישבות שמזוהים עם המגזר. הכמויות של הקהל הדתי בקמפוסים של האוניברסיטה אמנם אינם גדולות כפי שיש באוניברסיטאות גדולות אחרות, אך הם מכובדות למדי ומראות נוכחות. עם זאת, קשה לדעת מתי בקרוב גם יו"ר אגודת הסטודנטים יהיה אחד מיוצאי המגזר. נמשיך לעקוב.

מקום 3 – מכללת קרית אונו
בשנים האחרונות הפכה מכללת קרית אונו לאחד מהמקומות המעניינים, הן מבחינה אקדמית והן מבחינה מגזרית וחברתית. הרב משה רייס, ראש מנהל הציונות הדתית בקריה האקדמית אונו, מקדם ודוחף את בני המגזר, שבאים בהמוניהם, למסלול הייחודי שפתוח עבורם כבר מזה מספר שנים במכללה. יחד עם המסלול החרדי, לומדים במכללה שומרי מצוות רבים, דבר שגם צפוי לגדול בעתיד, ואף נמצא בתנופה ממש בימים אלו. חשוב לזכור, שאמנם ישנם במקום מסלולי לימוד ייעודיים ומצומצמים, אך תוכלו לפגוש ולהכיר שם דתיים רבים.

גדעון סער באוניברסיטת אריאל (ארכיון). צילום: ששון תירם

מקום 2 – מכללת תלפיות
מכללת תלפיות היא המכללה האקדמית לחינוך, הדתית, היחידה באזור המרכז וגוש דן, והיא הולכת ומשגשגת משנה לשנה כאשר השנה נרשם מספר שיא של כ-230 סטודנטיות חדשות לתואר ראשון. הסטודנטים במקום מעידים כי היחס והגישה לסטודנטיות הנו אישי, דבר שמאפשר לכל סטודנטית לפנות להנהלת המכללה, ללא חסמים ביורוקרטיים ,בכל בעיה או שאלה, בניגוד למקומות אחרים. כמו כן, המכללה פועלת בשיתוף עם  מדרשת אביב, אשר פועלת בקמפוס המכללה, וכן בשיתוף פעולה עם מדרשת יפו ומדרשת מודיעין. זאת, על מנת לשלב את הלימודים האקדמיים  עם תגבור של שעות תורניות במדרשה.

מקום 1 – אוניברסיטת בר אילן
למרות התחרות הקשה, אוניברסיטת בר אילן הייתה ונשארה "המקום" של הסרוגים בלב גוש דן. בראש האוניברסיטה הדתית המרכזית בארץ עומד הרב, הפרופסור והשר לשעבר דניאל הרשקוביץ. גם כיום, האוניברסיטה ממשיכה למשוך אליה דתיים רבים, ומדי שנה מוקמים בעזרתה בתים חדשים בישראל על ידי זוגות של סטודנטים שלמדו בה. כמו כן, כצפוי, לעתים קרובות מאד, ראשות אגודת הסטודנטים מאוישת על ידי בני המגזר, שצפויים להמשיך להשפיע על העשייה המקצועית החברתית באוניברסיטה גם בעתיד הקרוב.

Exit mobile version