Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

פותח לכם ש(א)ער: עצות נפלאות בספר חדש בתחום הניהול והחינוך

תחום החינוך הוא מהנושאים המאתגרים ביותר את כולנו. הורים, מנהלים, הרשות המקומית, קובעי מדיניות ובעצם את מי לא. מצד אחד הצורך לחדש מצד שני תפיסות שמרניות, מצד אחד לשמור על אחידות ומצד שני ליצור הוראה מותאמת, לפתח ייחודיות או לשמור על הוגנות ועוד התמודדות עם סוגיות מורכבות.

מעל הכל יש לכולם מטרה מרכזית לחנך בצורה יעילה ואיכותית ואת זה ניתן להשיג רק על ידי מנהיגות. בעידן הנוכחי מנהיגות נבחנת בעבודה עם המורים, ההורים, התלמידים, הקהילה הרשויות ועוד. נדמה שגם מנהלים טובים ולא רק בשדה החינוך יברכו על הכלים המיוחדים שיסייעו להם.

לכך כיוון המחבר שחר שאער את ספריו. כמי שגדל בתוך עולם החינוך, הניהול והעסקנות הציבורית להורים מחנכים, שליחי חב"ד, אך טבעי היה הדבר שהמחבר שחר שאער ימשיך בדרך הזו ויוביל תפיסה וגישה חינוכית. הוא במערכת החינוך למעלה מ-30 שנה, החל ממדריך בפנימייה ועד לפיקוח. לשיטתו, צריך למצוא את השפה, ההתאמות והצרכים של הילדים כי היום יש דגש רב על כך ועל הרגשות, ובכך בין היתר הוא עוסק בספריו.

מתוך תפיסה שיש לסייע לאחרים וכמי שהיה מצוי בתחנות השונות ובאתגרים שלהם הוא החליט לתרום מהידע והניסיון העצומים שלו ולהוציא לאור עזרים רבים ובהם 2 ספרים, 2 חוברות, יומנים למורה ולמפקחים, כרטיסיות פעילות לפיתוח האינטליגנציה רגשית ועוד.

הספר החדש, מנהל מנהיג מצליח, מציע גישה ושיטה שתסייע בידיכם להצליח בחינוך. הוא מדבר על סוגיות רבות שמעסיקות את המנהל: תפיסת הניהול, הצלחה אישית של המנהל, הצלחת המוסד, גיבוש צוות, האצלת סמכויות, תקשורת בתוך המוסד ומחוצה לו ועוד. יש בו כלים שמסבירים כיצד ניתן להנהיג, להוביל, לפרוץ דרך ולשנות את תפיסת הניהול הרגילה לתפיסת ניהול טובה יותר.

כאבא ל-10 ילדים והנסיון המוצלח בעבודה החינוכית ניתן למצוא את שיטת החינוך הייחודית של המחבר בספרו הראשון והמבוקש "נחנך נצליח" זו יש כלים מעשיים להורים ומחנכים להצלחה בחינוך.

החוברת "מחשבות טובות" נועדה לדבריו להעלות את מפלס השמחה כל השנה. השמחה משפיעה על האדם ועל בריאותו בגשמיות ורוחניות. החוברת תשדרג את היכולת והכלים שלכם לשמוח.

החוברת "נפעיל ונצליח" מספקת 40 פעילויות למנחה במקום העבודה, בחברה, בכיתה ובקבוצה לקדם את תחום הפעילות החברתית רגשית עם טיפים למנחה הקבוצה להוציא מכל פעילות את המיטב.

ספריו של המחבר שחר שאער יחודיים בכך שהוא משתמש בראשי תיבות שונים כדי לאפשר הבנה וזיכרון של השיטה. זה מוטיב חוזר בכל אחד מהספרים שלו ולא בכדי; ספריו בהתאם לגישתו מצליחים למצוא בכל דבר את השיטה ולהסביר מה הרציונל מאחורי הדברים, ודרך זה להבין, לתפוס ולזכור את הכלים באופן מסודר וישים. הם נכתבו אחרי 24 שנה של חינוך שבה החליט הרב שהוא רוצה לבדוק ולזהות מה פיתח את הזהות החינוכית אצל אנשים במערכת החינוך.

כך למשל, השיטה להצלחה בחינוך נמצאת בראשי התיבות אמת: אהבה, מקצועיות, תקשורת בין אישית. דרך אגב, חשוב לדעת שהאהבה עליה כולם מדברים היא בעצם ראשי תיבות של אמון, בטחון אישי, הבנה והערכה. בספר מפרט ומציע המחבר דרכים כיצד לעשות זאת נכון.

דוגמא נוספת כדי לסייע בניהול טוב יותר ישנם גם את ראשי התיבות אמ"ת היוצרים שיטה: ראשית – אסטרטגיה של הארגון מה מטרת הארגון וערכיו, כיצד נבנה חזון, הצבת מטרות, יעדים והערכת ביצועים. שנית – משאבים. יש לכל ארגון משאבים שהוא צריך. מנהל טוב צריך לדעת מה הם? איך הוא משתמש בהם בצורה נכונה? ולבסוף המנהל צריך להטמיע תרבות ארגונית.

המחבר שחר שאער משתף בתגובות מדהימות שהוא מקבל ממנהלים במערכת החינוך ומחוצה לה, מהורים, עובדי רשויות מקומיות ויועצים ארגוניים, אשר קראו את הספר ושיתפו כיצד הספר שיפר משמעותית את יכולות המנהיגות שלהם באמצעות הכלים, העצות והגישה המובאת בספר.

מוזמנים להיכנס ולרכוש את הספרים: https://www.good-luck.co.il/

Exit mobile version