Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

פיזיותרפיה לגיל השלישי

פיזיותרפיה היא טיפול שיכול לשמש כדי לעזור לאנשים עם בעיות גופניות שונות, בעיקר שלד ושריר. זהו בסיס טיפולי לכל גיל, החל מצעירים (ואפילו תינוקות) ועד לקשישים. במקרה של בני הגיל השלישי, המטרה היא לעזור לשמור על רמת הכושר והכוח שלהם.  מדובר בטיפול לא פולשני, המלווה בעיקר בתרגילים ופעילות, אשר יכול לסייע בהקלה על כאבי גוף.

התוצר המשמעותי עבור בני הגיל המבוגר הוא שיפור איכות החיים, בדגש על קשישים הסובלים מכאבים כרוניים. מטרת הפיזיותרפיה היא להפחית את עוצמת ותדירות הכאב על ידי שימוש בסדרה של תרגילים, מתיחות ומתודות טיפול נוספות. ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי פיזיותרפיה הזמינים לאנשים עם מצבים וצרכים שונים. טיפולים פיזיים יכולים להיעשות לבד או בשילוב עם טיפולים אחרים כמו טיפול תרופתי או ניתוח. פיזיותרפיה הוכחה כטיפול יעיל לכאבים כרוניים בקרב קשישים. זה עוזר להחזיר את הניידות, הכוח והגמישות בשרירים ובמפרקים שלהם, כמו גם לשפר את מצב הרוח ודפוסי השינה שלהם.

איך מתנהל טיפול פיזיותרפיה עם פיזיותרפיסט מומחה?

במפגש עם הפיזיותרפיסט, הוא עובד עם הקשיש על מנת לזהות מה גורם לכאב ולאחר מכן מספק לו תרגילים שיכולים לסייע בשיפור הניידות שלו, ההתנהלות היומיומית ושימור ההישגים. הטיפול יכול להתקיים במפגש אחד על אחד או במסגרת קבוצתית, בבית המטופל או בקליניקה. בכל מפגש, בונה הפיזיותרפיסט את הטיפול המתאים לכל מטופל בהתאם לבדיקה הראשונית, ובין מפגש למפגש, מקבל המטופל מספר תרגילים לבצע באופן עצמאי בכדי לשפר יכולות לקראת המפגש הבא.

פיזיותרפיה לקשישים לשיפור איכות החיים

פיזיותרפיה למבוגרים בעיקר, עקב החלשות הגוף, הכרחית ביותר. כאשר היכולות הפיזיות של הקשיש יורדות, זה יכול להוביל למצבים נפשיים נלווים כמו ירידה בהערכה העצמית, בידוד חברתי וחרדה. טיפול פיזיותרפיה יכול לעזור להגביר את הבריאות הנפשית, להפחית את הסיכונים השונים שנוצרים כתוצאה מחולשת הגוף ולשפר את איכות חייהם הכוללת. שוב, שמים דגש על כך שלא מדובר בקסם. נדרש שיתוף פעולה מלא בין המטופל לפיזיותרפיסט בכדי שהתוצאה תהיה מיטבית.

קרדיט תמונה FREEPIK

במה מתמקד הפיזיותרפיסט בטיפול פיזיותרפיה

על מנת להבין את הטיפול הפיזיותרפי, עלינו לדעת במה מתמקד הפיזיותרפיסט. המיקוד העיקרי של פיזיותרפיסט הוא לאבחן ולטפל במצבים המשפיעים על השרירים, המפרקים והעצמות. על מנת לעשות זאת, הוא משתמש בטכניקות טיפול ידני, עיסוי ומניפולציה במפרקים. הפיזיותרפיסט יתמקד בעיקר באבחון מצבו של המטופל, הן מבחינת מחלות העבר והן מבחינת המצב הנוכחי. לאחר סקירת והבנת מצבו הבריאותי, הפיזיותרפיסט יבנה יחד עם המטופל תוכנית מתאימה עם מטרות מדויקות שמטרתה לשפר את יכולותיו הפיזיות, ולתת מענה ספציפי לבעיות בגללן נוצר הקשר. טיפולי הפיזיותרפיה נעשים באמצעות מגע מעשי עם המטופלים. ישנם פיזיותרפיסטים שמשתמשים בכלים כמו מכונות אולטרסאונד או מכשירי גירוי חשמליים לשיכוך כאבים. לסיכום, ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי פיזיותרפיה שפיזיותרפיסט יכול לספק למטופליו כולל:

– טכניקות טיפול ידניות – מכונות אולטרסאונד – מכשירי גירוי חשמליים

– מניפולציה של מפרקים – עיסוי

– תרגילי גמישות וכוח

שימרו על בריאותכם.

*התוכן המוגש במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי. השימוש במידע הינו על אחריות הקורא בלבד.

 

Exit mobile version