Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

פערי גילאים בין זוגות

האם ניתן לקיים זוגיות תקינה עם פערי גילאים משמעותיים בין בני הזוג ומה קרה לסלבס שעשו את זה? כל התשובות בכתבה

פער גילאים ממוצע וסביר בין בני זוג עומד על שלוש שנים. עם זאת יש זוגות שמוצאים אהבה עם פערים גדולים הרבה יותר כאלו הכוללים לעיתים אף עשרות שנים ביניהם. במרבית המקרים הגבר הוא החלק המבוגר יותר בזוגיות.

האם הגיל הוא רק מספר או גיל או למעשה תיאור אמיתי של פרק הזמן שחלף מאז היווצרותו של דבר-מה או משך חייו של יצור חי ויש לו יכולת להשפיע משמעותית על הזוגיות הטובה בין בני זוג?

מחקרים שבדקו זוגיות בין בני זוג שנולדו בעשורים שונים ועקבו אחר אלפי זוגות במשך למעלה מ12 שנים גילו פער משמעותי בין גילויי הסיפוק של בני הזוג הבוגרים יורת בקשר. כלומר כאשר הגבר הוא המבוגר נרשם סיפוק רב אך נשים צעירות סיפקו על מדד נמוך יותר של סיפוק מהזוגיות.

צילום: pixbay

ככל שהפער קטן יותר כך סיכויי המערכת הזוגית להחזיק מעמד היו גבוהים יותר.החוקרים מחלקים את היחסים בין בני זוג בעלי פער גילאים משמעותי לשני שלבים. השלב הראשון והקל יותר של ההתלהבות וההתאהבות בו קל להתעלם מבעיות בין בני הזוג אך השלב השני של השגרה הינו השלב בו צצות הבעיות כאשר יש פער גילאים משמעותי בין בני זוג.

הדבר נובע בין היתר מהפער בשאיפות בחיים בהתאם למקום בו נמצא כל אחד מבני הזוג ולתשובות לשאלות מהותיות כגון תקציבים וכסף, הבאת ילדים לעולם, התמודדות אם קשיים ודרכי קבלת החלטות בזוגיות.

מה זה קוגרית?

אחד המינוחים שהגיעו לעולם בעקבות פערים בין בני זוג הינו "הקוגרית" מונח המתאר אשה בוגרת  בגילאי 50-60 שמנסה ליצר זוגיות ויחסים עם גברים צעירים בניסיון לשמר את תקופת הזוהר שלה.

מפורסמים עם פערי גילאים

בישראל הזוגות המפורסמים ביותר הם צביקה פיק ושירה מנור שקיימו זוגיות ארוכה ומתוקשרת כולל שני ילדים עד שנפרדו. ואילו אייל גולן דניאלה גרינברג שלמרות פער משמעותי ביניהם (דניאל גרינברג בת 27 ואייל גולן בן 50) הביאו לעולם שני ילדים השבוע הודיעו על פירוק החבילה, לאחר שלוש שנות נישואים. זוגות מוכרים נוספים עם פערי גיל משמעותיים הם ניקול ראידמן ומיכאל צ'רני ועדי קייזרמן ואסתי גינזבורג.

בעולם מדונה הייתה ידועה כקוגרית שיוצאת עם גברים צעירים, יו הפנר התחתן עם שפנפנה שצעירה ממנו בשישים שנים וגם בני משפחת קרדישאן לא טמנו את ידם בצלחת.

Exit mobile version