Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

פתיחת יס פלנט בירושלים:מלחמת שבת ומלחמת תרבות

מתחם הקולנוע,  יס פלאנט נפתח בהשקעה של כ – 200 מיליון שקל.המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ  הודיע על התנגדותו לפתיחת אולמות הקולנוע בשבת וקרא לאנשי הבית היהודי להצטרף למאבק:"נאבק על השבת כמו על הבתים בבית אל".

באדיבות ערן לם

רשת בתי הקולנוע יס פלאנט בשיתוף קרן גבריאל שרובר, חנכה אמש (ג') מרכז התרבות והבילוי החדש בירושלים מרכז שרובר לתרבות וקולנוע יס פלאנט ירושלים. בבניית המתחם, הממוקם על ציר התיירות  שבין שער יפו וטיילת שרובר, הושקעו כ – 200 מיליון שקלים. יס פלאנט ירושלים, משתרע על שטח כולל של כ- 28,500 מ"ר ועל פני 6 קומות, וכולל 16 אולמות קולנוע מתוכם 2 אולמות רב תכליתיים למופעים מגוונים, אשר יותאמו גם לשימוש של הופעות תיאטרון.

בנוסף, במתחם אולם IMAX ייחודי, השני מסוגו בישראל, המציג את שוברי הקופות הגדולים בטכנולוגית הקרנה וסאונד עוצרי נשימה ואולם DX4 המציג סרטים עם מימד נוסף של חישה לחוויית צפייה עוצמתית, שטחי תצוגות, אמנות ותערוכות מתחלפות, בתי קפה ומסעדות ושטחי מסחר. המתחם כולל גם כ – 350 מקומות חנייה ב- 3 קומות, זאת בנוסף לחניון קרוב במתחם התחנה.בנוסף להקרנות הקולנוע יציע המתחם גם מגוון רחב של תערוכות מתחלפות ומופעי תרבות.

פתיחת המקום עוררה סערה רבה בגין האולמות אשר צפויים לפעול בשבת בירושלים.המשנה לראש העיר ויו"ר הבית היהודי בירושלים, דב קלמנוביץ, הודיע כי ייאבק כנגד פתיחת מתחם 'יס-פלנט' בשבת וקרא לחברי הבית היהודי לסייע לו במאק לשמירת השבת.

"השבת הינה ערך דתי וחברתי, הגיע הזמן שהציונות הדתית תילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל. נאבק על השבת כמו על הבתים בבית אל". דברי קלמנוביץ'.ראש העיר ני ברקת פרסם הודעה כי אולמנות הקולנוע יפעלו בשבת כיאה לעיר מעורבת.

באדיבות ערן לם

 

Exit mobile version