Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

צוואה הדדית – יתרונות מול חסרונות

בני זוג יכולים לנסח ולערוך צוואות הדדיות המסתמכות אחת על השנייה, במסמך משותף או בשני מסמכים נפרדים, כדי לקבוע שרק לאחר מותו של בן הזוג האחרון שנותר בחיים, הרכוש יעבור לילדים. זו צוואה זוגית ייחודית המאפשרת למנוע מקרים בהם האלמן אן האלמנה שנותרו עדיין בחיים ייאלצו לפנות את הדירה מאחר ושאר היורשים רוצים למכור את הנכס ולממש את החלק המגיע להם.

הצוואה ההדדית שונה בבסיסה מסוגי הצוואות האחרים המוכרים בחוק הישראלי, וכדאי לדעת כי הצוואה ההדדית קיבלה תוקף ומעמד משפטי רק ב-2005. המונח מוגדר בתיקון 8 א' לחוק הירושה משנת 2005, זהו תחום הנחשב למורכב ולמסובך מבחינה משפטית, לכן חשוב לפנות לעורך דין מוסמך המתמחה בעריכת צוואות הדדיות, ויש לקבל הסברים מפורטים כדי להבין מהי המשמעות של הצוואה ההדדית, מהם הכללים המחייבים וכיצד היא עתידה להשפיע על חיי בני הזוג והיורשים שלהם.

מהי צוואה הדדית?

כאמור, הצוואה ההדדית היא צוואה משותפת של בני הזוג, אפשר לערוך אותה במסמך משותף או בשני מסמכים נפרדים המסתמכים זה על זה. סעיף 8 א' לחוק הירושה קובע שבני זוג נשואים או ידועים בציבור רשאים לנסח ולכתוב צוואות הדדיות המסתמכות אחת על השנייה כדי להגן ולשמור על האינטרסים שלהם, לאחר מותו של אחד מהם.

צילום: רוברט באלוג

בני זוג יכולים לקבוע הצוואה ההדדית שרק לאחר מותו של אחד מבני הזוג רכושם יעבור לילדים, כמו כן בן הזוג שנותר בחיים רשאי לעשות בעיזבון כראות עיניו, באפשרותו לקבוע גם הוראות המגבילות את בן הזוג שנותר עדיין בחיים כדי למנוע ממנו לעשות פעולות שונות בעיזבון.

מהם היתרונות של הצוואה ההדדית?

היתרונות העיקריים של צוואה הדדית הם:

מהם החסרונות העיקריים של צוואה הדדית?

לצוואה ההדדית יש גם חסרונות כגון:

אם ברצונכם לכתוב צוואה הדדית מומלץ לפנות לעורך דין מוסמך ומנוסה כמו עו"ד יוסי ברקוביץ. לעו"ד ונוטריון ברקוביץ ידע משפטי מקיף וניסיון רב בעריכת כל סוגי הצוואות, הוא מתמחה בדיני צוואות וירושות ומעניק הסברים מפורטים, ייעוץ משטפי ברמה גבוהה וליווי משפטי למצווים וליורשים.

Exit mobile version