Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

צועדים בדרכו – אלפים צפויים להשתתף במרוץ לזכרו של סגן יואב הרשושנים הי"ד

יואב הרשושנים
חיילי צה"ל ביום טבע וניווט לזכרו של יואב הרשושנים. צילום: דורון רדי, אלקנה

מרוץ ניווט | צעידה מודרכת במסלול הנגיש גם למשפחות ובעלי צרכים מיוחדים בנושא שליחות (4 ק"מ)  מיצג "לוחם ערכים ואמונה"  במת שיח עם אישי ציבור וקציני צה"ל.

ביום שישי י"ט בשבט תש"פ, 14.2.20, יפקדו את פארק נאות קדומים, אלפי תלמידים, חניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים וחיילות מכל זרועות צה"ל, קצינים בכירים ומשתתפים נוספים שייקחו חלק במיזם החינוכי-חברתי "יום טבע ומרוץ ניווט" לזכרו של סגן יואב הרשושנים ז"ל.

המרוץ שייצא לדרך השנה בפעם ה-25 הוא חלק מפעילותה של עמותת "בדרכי יואב- אתגרים" שהוקמה במטרה להנציח את דמותו ומורשתו של יואב על ידי הוריו וחבריו מהצוות. לצד המירוץ יתקיימו פעילויות שונות ביניהן: מיצג המנציח את דמותו של יואב, סיור במסלול מודרך שלאורכו 7 תחנות הדרכה בנושא "שליחות" ובמת שיח עם אנשי ציבור וקציני צה"ל.

צילום: דורון רדי, אלקנה

"יום טבע ומרוץ ניווט" הוא מיזם אחד מבין רבים שמתקיימים במסגרת עמותת "בדרכי יואב-אתגרים" שמנציחה את סגן יואב הרשושנים הי"ד, שנפל בכ"ו בשבט תשנ"ד, 7.2.1994, בקרב מול מחבלים בלבנון. העמותה שהוקמה על ידי משפחתו של יואב לפני למעלה מ-20 שנים, הקימה את המיזם שמוכר כיום כאירוע הגדול בארץ בתחום ריצות הניווט והפעילות העממית.

במהלך המרוץ יתקיימו מספר פעילויות ביניהן: תחרות ניווט  תחרות אישית וקבוצתית, במהלך התחרות הרץ צריך לצבור במשך שעה מרב נקודות על ידי מעבר בנקודות ציון שונות, כאשר לכל תחנה ניקוד שונה והזוכים הם אלו שצברו את מרב הנקודות.

לצד הפעילות התחרותית, מתקיימת פעילות עממית בה  לוקחים חלק המשתתפים בצעידה, במסלול משולט ומודרך בנושאים: ערכים, מורשת צה"ל, המורשת היהודית, טבע, ארץ ישראל, ידיעת הארץ ושל"ח. אורך המסלול  4 ק"מ, מיועד לכלל הגילאים ונגיש למשפחות עם צרכים מיוחדים. הצעידה היא בעזרת מפה. יציאה לפעילויות בין השעות 10:00-8:00. הפעילות מסתיימת בשעה 12:30.

מיצג "לוחם, ערכים ואמונה". מציג את הערכים עליהם גדל יואב, באמצעות: חומר תיעודי, תמונות וסרט; דגם הקרב, ושיחה עם לוחמים שהשתתפו באותו הקרב. יחד עם המיצג תתקיים במת שיח- מפגש עם אישי ציבור וקצינים בכירים בצה"ל.

סגן יואב הרשושנים ז"ל. צילום: דורון רדי, אלקנה
פינות הדרכה (ארכיון). צילום: דורון רדי, אלקנה

"יום טבע ומרוץ ניווט" הוא לא רק אירוע הניווט מהגדולים בישראל, הוא הבחירה של משפחה שכולה להנציח את בנה דרך עשייה למען הקהילה וקידום חינוך לערכים במדינה. נוסף על כך, באירוע שותפים  גופים רבים דוגמת משרד החינוך, אשכולות, האיגוד לספורט הניווט בישראל, קק"ל, צה"ל, משרד הספורט, מועצת אלקנה, נאות קדומים ועוד.

מתי? יום שישי, י"ט בשבט (14.02.2020) 8:00, פארק נאות קדומים (כביש 443).

להרשמה:  http://goo.gl/uYpUMX

Exit mobile version