Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ציוד גלישה – מאיפה מתחילים ומה למתקדמים?

גלישה היא ספורט שכבר מזמן אינו נחלתם הבלעדית של צעירים פרועי שיער ונטולי דאגות, מדובר בספורט מהנה, אקסטרימי, ועם הציוד והגישה הנכונים – כמעט ונטול סיכונים. אז לבשו חליפת גלישה, קחו את הגלשן ביד וצאו לרכב על הגלים בכיף! אפילו הכנו לכם רשימת ציוד שכדאי לקחת איתכם.

נתחיל מהבסיס, שאותו גם הרבה נוטים להזניח ולהיזכר בו רק שפתאום צריך להעמיס את הגלשן על הרכב. מדובר, כמובן, בגגון לרכב, כזה שיתאים לגלשן, עם חיבורים מתאימים ואפשרות לקשור את הגלשן בצורה מאובטחת וטובה.

אפשר לגלוש בבגד ים, אפשר לגלוש כמעט בכל בגד, אבל כדי לעלות לליגה של הגדולים, ולמצות את המקסימום מחווית הגלישה כדאי ללבוש חליפת גלישה. ישנו מגוון של חליפות, וכל חליפת גלישה מתאימה לסוג גלישה אחר ולתנאים אחרים, חליפת גלישה לחורף, למשל, תהיה כזו שמבודדת מהקור של המים, חליפת גלישה לגלשן בוגי תהיה שונה מאשר חליפת גלישה המיועדת לסאפ, או לגלשן רגל.

גולש גלים. צילום: Pixabay

רוב הגלשנים המקצועיים מתחברים באופן טוב יותר לנעלי גלישה, הנקראים גם Boots בעגה המקצועית. ככל שהגלשן שלכם מקצועי יותר כך סביר יותר שהוא יכיל מחברים יעודיים לנעלי גלישה, וכדאי לשים לב לכך, שכן נעלי גלישה יסייעו לכם לא להחליק מהגלשן. לא מדובר, כמובן, בחיבורים קבועים (אלא אם מדובר בגלשן רוח, או בגלשן Kite Surf, שהם בהחלט דורשים חיבור קבוע לנעליים), אלא פשוט בשקע יעודי לנעלי גלישה העוזר למנוע מצב של החלקה מהגלשן ונפילה למים בזמן גלישה.

אחד האביזרים החשובים ביותר לגלשן היא הרצועה הקושרת אותו לגוף הגולש. הרצועה (נקראת גם Leash בפיהם של גולשים מנוסים) מחברת את הגלשן ליד או לרגל של הגולש ובכך מקבעת את הגלשן אליו ומונעת בריחה של הגלשן רחוק מדי בעת נפילה או ירידה מהגלשן. ישנן גם רצועות המתחברות לחליפת גלישה, על ידי חיבור מיוחד, ואם כבר קניתם חליפת גלישה כדאי לנסות אותן, שכן הן נוחות ביותר.

גלשנים מקצועיים יותר, כך יגידו לכם גם המוכרים בחנויות ציוד גלישה, דורשים תחזוקה שוטפת. אחד המוצרים הדרושים לתחזוקה שוטפת כזו היא שעווה לגלשן, אותה מורחים באמצעות מברשת ייעודית, בתהליך פשוט הרבה יותר מאשר הוא נשמע – פשוט מורחים את השעווה על הגלשן ונותנים להכל להתייבש בשמש. אביזרי תחזוקה נוספים כוללים אביזרים לשיוף הגלשן (במידת הצורך, לא כל גלשן דורש שיוף קבוע, ולא בכל הליך תחזוקה יש צורך בשיוף).

Exit mobile version