Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ציוד כיבוי אש – כל מה שצריך לעסק

firemen in helmets standing and looking at red extinguisher

ציוד כיבוי אש

חוק רישוי עסקים מחייב את כל החברות והעסקים בישראל ברישיון הנקרא אישור כיבוי אש. כמובן שמטרת החוק הזה הינה להגן על חיי אדם במקרה חירום ולוודא כי תהיה אפשרות לכבות את האש באופן תקין במקרה דליקה במבנה חלילה. 

אם העסק שלכם נדרש לאישור כיבוי אש כדאי לפנות לחברה המתמחה בכך אשר תעניק לכם שירותי תחזוקה שוטפים לציוד. ציוד כיבוי אש הנדרש הינו גלאי עשן, ספרינקלרים, ציוד מטלטלין, כיבוי בלוח החשמל, כיבוי למנדפים, כיבוי אוטומטי בגז ושלט פולט אור. 

יש צורך בכל הפריטים של ציוד כיבוי האש וכן חשוב לוודא כי כל הציוד עומד בתקנים הרלוונטים אשר נקבעו על ידי מכון התקנים הישראלי.

חשוב לפנות לחברה מוסמכת ואמינה שתתאים לכם את הציוד המתאים אשר יעמוד בכל התקנים הנדרשים. 

אישור כיבוי אש לעסק

 כל עסק מחויב להחזיק בשלושה אישורים ביניהם אישור כיבוי אש, אישור נגישות לבעלי מוגבלויות ואישור התאמת עסק וחריגות בניה 

אישור כיבוי אש הוא האישור הקריטי והחשוב ביותר, אשר כאמור הוא קשור בחיי אדם. 

שלב ראשון 

בשלב הראשון יש להכין תיק עם המסמכים הדרושים ולהגישו לנציג הכבאות ברשות המקומית שבתחומה נמצא העסק.

בתיק המסמכים צריכים להיות המסמכים הבאים:

תוכניות הנדסיות של מבנה העסק, תיאור מקיף  של ציוד כיבוי האש במבנה, מפרט מערכת גילוי עשן , פירוט המבנה כולל לחות החשמל ויציאות חירום, תכנון מערכת מיזוג אוויר במבנה, מיקום העסק ומספר האנשים השוהים בו, הרכב חומרי הבניה , שילוט חירום ומערכות התרעה במבנה העסק

שלב שני

בשלב השני יגיע לבית העסק מפקח של הרשות הארצית לכבאות, המפקח יבצע בדיקה במבנה העסק ובסופה יגיש רשימה של ליקויים ככל שקיימים כאלה אשר יש לתקנם לצורך הנפקת האישור.

שלב שלישי 

במידה והעסק עמד בדרישות של מפקח הבטיחות יינתן על ידי הרשות הארצית לכיבוי אש אישור לרשות המקומית אשר עם קבלתו הרשות המקומית תוכל להנפיק לבית העסק רישיון. אם התקבל סירוב למתן רישיון באפשרותו של בעל העסק להגיש ערעור על כך. 

Exit mobile version