Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ציוד קמפינג ומחנאות לטיולים בארץ

קמפינג, מחנאות וטיולים מהווים חוויה מהנה ומגבשת. למשפחה, עם חברים מהקהילה, בחוג הידידים, עם הילדים, הנערים המתבגרים או ההורים – כה נעים לטייל וליהנות מנפלאות הבריאה. רק לפני שיוצאים לדרך, לא שוכחים לארוז ציוד קמפינג ומחנאות לצורך נוחות וגם כדי שההנאה תהיה שלימה והטיול בטוח.

ציוד להצללה ביום ולשינה בלילה

שני פריטי ציוד קמפינג ומחנאות שחשוב לארוז הינם גזיבו ו/או אוהל. גזיבו הינו מתקן הצללה נייד, לרוב קל משקל ונישא בקלות. אמצעי הצללה כאלה מאפשרים לעצור למנוחה, לארוחה, לשיחה או למשחק, באזור מוצל גם אם השמש קופחת. אוהל, שמעניק גם הוא צל, מתאים מאין כמוהו לטיולי שטח שכוללים לינה. בפנים, מרגישים יותר בנוח ונעים, קיימת הגנה מפני יתושים או חרקים ובעיקר, הגנה מפני הצינה. בנוסף, כדאי להצטייד בשק שינה ולחובבי הנוחות, מזרן שטח או מזרן מתנפח.

ציוד לתאורה ללילות ולמערות

כאשר הטיול מתארך לעבר שעות החשיכה או שעורכים קמפינג עם לינת לילה, הצטיידו מראש בפתרונות תאורה. ציוד קמפינג ומחנאות לתאורה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה של פנסים הנישאים ביד או פנסי ראש, בעלי רצועה גמישה שעוטים מעל המצח. קיימות מנורות בצורת עששית, שניתן לתלות על גבי האוהל או להציב בפינה. פנסים דרושים גם להולכים לטיולי מערות, חוויה נהדרת והתנסות מיוחדת.

תחליפו את הצימר או המלון במתחם קמפינג בצפון. צילום: Pixabay

ציוד בישול, לצאת לשטח בטעם טוב

אומרים שלאוכל ולארוחה טובה בשטח יש טעם טעים במיוחד. הפעילות הגופנית וחדוות האוויר הצח מקנים סוג של תיבול שונה ומהנה. למי שלא רוצה להסתפק בחטיפים, כריכים פשוטים או ארוחה קרה, ציוד קמפינג ומחנאות יעשה את העבודה. ציוד כגון כירה ניידת או גזייה. ציוד בישול שמאפשר להרתיח מים לקפה או להכין חביתה או כל דבר אחר שבו הנפש חפצה. ארזו סירים ומחבתות (עדיף לא כבדים), ארזו מעט תבליטים, קחו צידנית לשמירה על טמפרטורת המזון שמצריך קירור. מובטחת לכם ארוחת מלכים בשטח.

פריטים שיעשו לכם טוב ובטוח בטיול

לצד כל הפריטים והציוד שהזכרנו עד כה, ישנם פריטים נוספים שיעשו לכם טוב ובטוח בטיול, בשטח ובקמפינג. למשל, אל תשכחו לקחת נעלים נוחות וכובעים רחבי שוליים. כדאי לארוז קרם הגנה ותכשיר נגד עקיצות יתושים. אם זהו טיול בנתיב רטוב (וואדיות או נחלים) הצטיידו במגבות, בגדי ים, נעלי הליכה המתאימים למים. במידה ויוצאים מאזור המוכר לכם היטב, וודאו כי אתם לוקחים אתכם מפה ואפילו מצפן. גם למי שנעזר במפות סלולריות, יתכן מאוד שבשטח לא תהיה קליטה בחלק מהמקומות. ואם על סלולר מדובר, וודאו כי הסוללה טעונה במלואה וכי ארזתם מטען. לסיום, וודאו שגורם נוסף יודע כי יצאתם לטיול או לקמפינג וכי ידועה שעת החזרה. כך במידה ותהיה בעיה, חלילה, יוכלו לאתר אתכם במהירות וללא דיחוי. טיול נעים!

Exit mobile version