Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קווי הגנה לאזרחים ללא עבר פלילי

כל אחד מאתנו עלול למצוא עצמו מוזמן לחקירה בגין עבירה פלילית אשר ביצע. בין אם מדובר בתאונת דרכים בשוגג, עבירות מסים או סכסוכי שכנים, התוצאה היא שאזרח נורמטיבי מזומן לתחנת המשטרה ועובר חקירה צולבת בסיומה הוא עלול למצוא את עצמו מואשם בפלילים. ייצוג על ידי עורך דין פלילי הינו חיוני ואף הכרחי במקרים אלה במטרה לסיים את ההליך בתוצאה הטובה ביותר.

לחץ בחקירה

כאשר מדובר באזרחים ללא עבר פלילי ישנה חשיבות גדולה לקבלת ייצוג מידי עורך דין פלילי. אזרח אשר מוזמן בפעם ראשונה לחקירה עלול להיקלע ללחץ ולבצע טעויות קריטיות. החשש של נחקרים מפגיעה בשמם הטוב, במשפחתם ובמוניטין שלהם עלול להוביל לשקר בחקירה או להודות בדברים אשר הם לא ביצעו. אזרחים אשר אינם מכירים את החוק ואת זכויותיהם חייבים לקבל סיוע וליווי משפטי מקצועי על מנת להימנע מחקירות ומעצרי שווא.

זה עלול לקרות לכל אחד.
צילום: pixabay

חקירה משטרתית עלולה להוות לאזרח מן השורה אירוע טראומטי. היוועצות עם עורך דין באזור הרלוונטי בטרם החקירה חשובה להכרת הזכויות לפני ובמהלך החקירה. עורך דין פלילי בתל אביב אשר מתמחה בתחום המשפטי המדובר, בקיא בחוק ומכיר את הנסיבות מניסיונו, יכול לספק הכנה מתאימה לקראת תרגילי החקירה אשר החוקרים המיומנים מבצעים ובכך למנוע הפללה עצמית.

שחרור ממעצר

אדם אשר ביצע עבירה ונעצר יכול לערער בעזרת עורך דין פלילי על הצידוק שבמעצרו. בתי המעצר הם מקומות מאיימים בהם מוצא עצמו אדם נורמטיבי כלוא עם פושעים ועבריינים. עורך דין פלילי בתל אביב יכול לפעול לשחרור גם אם טרם נסתיימה החקירה. במקרים בהם הוחלט על סגירת התיק נגד החשוד ללא העברתו לבית המשפט, ייצוג בידי עורך דין פלילי יכולה לנבוע מעילה של היעדר ראיות או חוסר אשמה. במקרה של היעדר ראיות, הרישום המשטרתי אינו נמחק ולכן קבלת ייעוץ משפטי יכולה לשנות את התמונה והגיע לתוצאה של חוסר אשמה תוך מחיקת הרישום המשטרתי.

הגדרת העבירה ומחיקת תיקים

במקרים בהם האדם עבר עבירה ועלול להיות מורשע, הגדרת העבירה הינה בעלת משמעות רבה. ישנם הבדלים בין סוגי העבירות ותפקידו של עורך הדין הפלילי לחתור להסכם במסגרתו ההרשעה תהיה על עבירה שהעונש שלה הוא בטווח הנמוך ביותר. אזרחים ללא עבר פלילי, נוטים לעתים להודות באשמה באופן גורף מבלי להתערב בהליך הפלילי. מדובר בשגיאה ולכן רצוי לקבל ייצוג משפטי על מנת להגדיר את העבירה ולבנות את קו ההגנה במשפט. עורך דין מומחה במשפט הפלילי יכול לחתור לעונש קל יותר ולהמיר עונש מאסר בעבודות שירות, צו מבחן וכו'. החתירה לענישה שאינה כוללת מאסר הינה קריטית וחייבת להתבצע באופן מקצועי בידי עו"ד הבקיא בתחום. עורך דין פלילי בתל אביב יכול להגיע להסדר טיעון מראש עם התביעה בו יוסכם על אי הרשעה.

נכתב באדיבות: שי רודה משרדי עורכי דין

Exit mobile version