Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קורסים מקצועיים עדיפים על תואר?

צילום באדיבות pixabay
צילום באדיבות pixabay

לא מעט צעירים שמבקשים להתחיל את דרכם מבחינה מקצועית מתלבטים בשאלה, אם עדיף להירשם ללימודי תואר אקדמיים שאורכים מספר שנים או לקורס מקצועי מהיר המקנה תעודת הסמכה. למותר לציין שאין לשאלה זו תשובה חד משמעית, כיוון שכל אחד ואחת צריכים לבחור בדרך שתתאים להם מבחינה אישית ותענה על הצרכים המשפחתיים והכלכליים, ושתתאים גם לשאיפות ולנטיות האינדיבידואליות. במאמר הבא נעמוד על ההבדלים בין קורס מקצועי לבין תואר אקדמי, על מנת לאפשר לכל אחד ואחת לבחור באופן מושכל ונכון את תחילת דרכם בקריירה העתידית.

תואר אקדמי – יוקרה ומקור לגאווה

מן הידועות היא שתואר אקדמי מהווה בהחלט הישג שנעים להתגאות בו לפני קרובי משפחה וחוג החברים, וזה עוד כאין וכאפס ביחס לקורת הרוח שהוא מסב במרבית המקרים להורי הסטודנט. מדובר בהשקעה של לפחות שלוש שנות לימוד אשר גם פותחת לא מעט דלתות, ומאפשרת בהמשך מסלול אקדמי לתואר שני ולדוקטורט, למעוניינים בכך. תארים אקדמיים נחשבים עדיין ברוב המקרים ליוקרתיים, אף על פי – ובמידה רבה גם משום – שאינם ממוקדים באופן ספציפי, ביכולתם לפתוח אפשרויות לעיסוק במגוון רחב יחסית של תחומים.

לימודי תעודה – גמישות בזמנים, מיקוד בתכנים 

במרבית המקרים, לימודי תעודה מתאפיינים בגמישות רבה יותר ביחס ללימודים לתואר אקדמי, ומאפשרים לסטודנטים זמן פנוי רב יותר לעבודה. בנוסף, במקרים רבים עלויות המימון עשויות להיות נוחות יותר, ומשך הקורסים קצר יותר. אם אדם ממוקד באופן ברור ברצון שלו לגבי מימוש תעסוקתי ויודע מה סוג המשרה או העבודה שבה הוא מעוניין – לימודי תעודה יכולים להוות מסלול קצר ויעיל שיאפשר להגיע ליעד הרצוי באופן ענייני ואפקטיבי, בזמן קצר ובהשקעה פחותה. לעתים, הספציפיות של הקורסים המקצועיים יכולה אף להכין את האדם באופן מוצלח יותר לתפקידו העתידי, כיוון שהנטייה היא להתמקדות בהיבטים המעשיים והישימים של הידע המקצועי הנדרש. עם זאת, יש להיות מודעים לכך שבחלק מהחברות ומהארגונים עדיין מופיע התנאי להחזקה בתואר אקדמי כחלק מדרישות התפקיד.

אז מה עדיף, תואר אקדמי או לימודי תעודה?

כאמור, כל אחת מהאפשרויות – קורסים מקצועיים שונים ושלל תארים אקדמיים גם יחד – מתאפיינת ביתרונות ובחסרונות. לפיכך, מומלץ מאוד לכל אחד ואחת לבדוק עם עצמם את צורכיהם מבחינה כלכלית ובהיבטים של ניהול הזמן העומד לרשותם, שאיפותיהם להמשך דרכם המקצועית, כמו גם התאמה לדרישות התפקידים העתידיים המבוקשים, על מנת לבחור נכונה. חשוב להדגיש כי בסופו של דבר, מידת הצלחתכם תנבע מכוח הרצון שלכם ומנכונותכם להתמודד באומץ מול קשיים ולצאת מחוזקים ממשברים. אם כך, גשו להחלטה המשמעותית הזו באופן אחראי, תוך שקילת מכלול הנתונים הנוגעים בדבר ובתום חשיבה מעמיקה.

Exit mobile version