Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קידום אתרים – איך גוגל פועלת בתחום?

תחום קידום האתרים הולך ומתפתח וחשיבות המיקום בתוצאות החיפוש בגוגל עולה. גוגל מעדכנת את האלגוריתמים באופן רציף מה שהופך את חשיבות קידום האתרים לגבוהה מתמיד.

בבוקר ה-08.03 השנה התעוררו מקדמי האתרים לתמונת רשת חדשה. מסתבר שעדכון חדש ששחררה גוגל העיף חלק ניכר מהאתרים מהמקומות בהם שהו לאחרונה (ברור שמדובר במקומות ריאליים בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש ולא באתרים מדשדשים, שמהם, ממילא לאף אחד לא איכפת J) ושלח אותם למקומות נמוכים מאד בדירוג התוצאות. גוגל מילאה פיה מים. במשך ימים שלמים ניסו מומחי קידום אתרים להבין מה המשותף לכל האתרים ש"הועלמו" (הם לא באמת הועלמו מהרשת, אלא דורגו נמוך, אבל עבור מומחי SEO זה היינו הך J), כשלבסוף, עלתה הסברה כי מדובר באתרי Black Hat, העוסקים בקידום אתרים אורגני "שחור" ברשת באמצעות שיטות שאינן מקובלות על גוגל (כמו סחר בקישורים יוצאים ונכנסים וכד'). רק ב-23 בחודש, לאחר שכל אנשי ה-SEO בכל רחבי העולם כילו למרוט את שערותיהם ולכסוס את ציפורניהם בייאוש, שחררה גוגל הודעה מעורפלת כי אכן בוצע עדכון לאלגוריתם, העדכון פגע באתרים אשר מפירים את חוקי גוגל ו…זהו… שום הסבר נוסף על איזה חוק הפרו האתרים, שום הנחיה כיצד להימנע מהאיום… הצהירה ולא יספה, כדרכה בקודש, כפי שעשתה אינסוף פעמים בעבר.

גוגל.צילום pixbay

דייג אוהב דגים? שיחפש אותם בגוגל!

העדכון, שכונה "פרד", על שם דג שגארי אילייס, אנליסט בכיר בגוגל, צילם במהלך חופשתו, הוא רק הדוגמה האחרונה (נכון לרגע כתיבת מאמר זה J) לשבריריותו של תחום קידום אתרים אורגני ולמהירות בה משתנים חוקי המשחק עבור האתרים ועבור המקדמים שמקדמים אותם. אמנם, גוגל מציידת את בוני ומקדמי האתרים בסט של חוקים נוקשים, אבל כפי שהצהיר אחד מבכירי גוגל לאחרונה, גוגל מבצעת כמעט בכל יום עדכוני אלגוריתם בהיקפים שונים. כך שגם אם אתם שומרי חוק והולכים לפי ספר החוקים של גוגל, לעולם לא תוכלו להיות בטוחים שהעדכון הבא שהיא תבצע, לא יעסוק בתת סעיף קטן וזניח, לכאורה, ברשימת החוקים הארוכה שלה, הסעיף שבדיוק נעלם מעיניכם בטעות, ואז, האתר שקידמתן עד כה במסירות רבה "יועלם"…

למה גוגל מתנהגת ככה?

התשובה האינסטינקטיבית והמתבקשת היא "כי היא יכולה להרשות לעצמה". זה אמנם נכון, מנוע החיפוש שלה נחשב למנוע הנפוץ ביותר בשימוש בעולם ומיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בדפים שלה בגרסאות הלוקאליות השונות כדף הבית שלהם. אבל יש כאן משהו הרבה יותר עמוק, עקרוני ומהותי מסתם "דיקטטורה" רשתית: גוגל הציבה לה למטרה להפוך את הרשת לבטוחה, זמינה, קלה ונגישה לכל גולש. וכדרכם של מיסיונרים הבטוחים בצדקת דרכם, היא משחקת לפי הכלל My way or the highway. כלומר, ישרו קו עם החוקים שלי או שלא תשחקו במגרש המשחקים שלי.

האם ניתן למרוד? האם חייבים לקבל את רוע הגזרה?

ברור שניתן, אתם יכול להחליט ש"שברו את הכלים ולא משחקים" ואתם לא מתייחסים לדירוג בגוגל ויהי מה. וזה גם היה עשוי לעבוד לכם לא רע, אלמלא כ-90 אחוזים מהגולשים היו מתחילים, בכל פעם שהם נכנסים לרשת, את המסע שלהם בה דרך מנוע החיפוש של גוגל… J כך שכל מה שנותר לנו לעשות הוא לבלוע את הצפרדע (סליחה, דג J), ליישר קו ככל יכולתכם עם החוקים הידועים והמוסכמים של גוגל ולהתפלל חזק, שגם העדכונים הבאים לא יעלימו את האתר שלכם לדפים נידחים בתוצאות החיפוש.

Exit mobile version