Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קידום אתרים בגוגל – המדריך למקדם המתחיל

מהו קידום אתרים בגוגל, בשביל מה צריך אותו ואיך עושים אותו נכון? כל התשובות בהמשך מאמר זה!

בשביל מה צריך לקדם אתרים?

הזירה העסקית עזבה מזמן את המרחב הפיסי ועברה אל המרחב הווירטואלי. המשמעות של מעבר זה היא, שמי שיש לו עסק, חייב שתהיה לו נוכחות באינטרנט והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי בניית אתר אינטרנט. הבעיה היא, שעצם קיומו של האתר עדיין לא מספיקה וכדי שלאתר תהיה משמעות, עליו להיות חשוף לגולשים, המחפשים אותו ואת דומיו בגוגל.

מהו קידום אתרים בגוגל?

קידום אתרים בגוגל הוא מכלול של פעולות, הנעשות במטרה להרים את האתר אל ראש רשימת תוצאות החיפוש הרלוונטיות של הגולשים. זאת, מפני שרוב הגולשים נכנסים אך ורק לתוצאות הראשונות. במקרה הטוב, הם מגיעים עד לתחתית הדף ומי שנמצא בתחתית הדף הראשון או בדפים הבאים, לא ייהנה מחשיפה לגולשים ולמעשה, האתר שלו יהיה חסר תועלת. את הקידום עצמו ניתן לעשות בשתי דרכים, עליהן נרחיב מיד.

קידום אורגני

הקידום האורגני הוא שיטת קידום, המתבססת על הרציונל של האלגוריתם של גוגל, שקובע אילו אתרים לקדם על פני האחרים: האתרים שמעניינים את הגולשים – הם אלו שיקודמו. לכן, כשהמערכת של גוגל סורקת את האתר, היא בודקת האם מילות המפתח הרלוונטיות נמצאות בתוכן וב-URL, האם קיימים קישורים נכנסים אל האתר, מהו הוותק שלו והאם נכנסים אליו גולשים ואם כן, האם הם משקיעים את הזמן כדי לקרוא את התוכן. כך המערכת יודעת האם האתר והתוכן שבו רלוונטיים והאם הוא יעניין את הגולשים.

קידום ממומן

הקידום הממומן הוא שיטה נוספת של קידום אתרים בגוגל, והמשמעות שלה היא מאוד פשוטה: בעל האתר משלם לגוגל תמורת קידום האתר שלו אל ראש רשימת תוצאות החיפוש. בניגוד לקידום האורגני, שדורש הרבה מאוד עבודה וסבלנות, הקידום הממומן מראה תוצאות מיידיות. יחד עם זאת, התוצאות של הקידום האורגני הן לטווח הארוך ואילו התוצאות של הקידום הממומן נמשכות רק כל עוד בעל האתר ממשיך לשלם.

בחירת השיטה

לשתי השיטות יש יתרונות וחסרונות וכל אחת מהן מתאימה למצבים שונים. לדוגמה, אם המטרה היא לתת דחיפה משמעותית בזמן קצר, הקידום הממומן ודאי יתאים יותר. לעומת זאת, אם המטרה היא לקדם את האתר לאורך זמן, הקידום האורגני ייתן מענה טוב יותר.

עצה של מומחים

בין אם אתם רוצים לעשות קידום אורגני או ממומן, אתם צריכים מיומנות. היות שלרובנו את המיומנות הזו, ההמלצה שלנו היא לא לעשות את הקידום לבד, אלא לפנות לאנשי מקצוע, שתחום המומחיות שלהם הוא קידום אתרים בגוגל. הם גם יידעו להמליץ לכם על הדרך הטובה ביותר לקדם את האתר שלכם וגם יוכלו לעשות זאת עבורכם מתוך מקצועיות וניסיון.

Exit mobile version