Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"קליפות הנפש": ספר חדש ומרתק על העולם הפנימי שלנו

אחת השאלות המטרידות ביותר בנוגע לנפש האדם היא כיצד אנחנו יכולים להתקלף ממערכות ההגנה שצברנו במשך השנים? איך נוכל לזהות אותם וכיצד נוכל לצאת מה"לופים" שמנהלים אותנו? מדובר על תהיות יסודיות ומורכבות ביותר. 

כעת מבקש משה שרון לחשוף בספר קליפות הנפש את העומק הקבלי והפסיכולוגי הטמון במונח "קליפה". הוא מלמד כיצד נזהה 32 מבין הקליפות שעוטפות אותנו, החל מקליפות אישיות רגשיות כמו תדמית, פרפקציוניזם וריצוי, דרך קליפות גשמיות כמו יופי ולבוש או אפילו רוחניות כמו גאווה והידור במצוות, וכלה בקליפות חברתיות כמו אקטואליה, כסף ותרבות.

במהלך הספר הוא מברר מה התועלת שאנחנו מפיקים מהן ומה המחיר שאנחנו משלמים בגינן, ולבסוף נקבל 14 עצות וטכניקות כיצד להשתחרר מהקליפות כדי לחיות חיים פשוטים ושמחים יותר. בספר שזורים יחדיו חוכמה יהודית בת אלפי שנים, רעיונות מתחום הפסיכולוגיה, טכניקות מעולם ה־ NLP וניסיון עשיר מחדר הטיפולים.

הוא מספר על הרקע לכתיבת הספר כי "מאז גיל שבע עשרה אני לומד את חכמת הקבלה. נמשכתי לחיבורים המרתקים שבין חוקי העולם הרוחני לחוקי הנפש ונדהמתי לגלות שהמקובלים עסקו בנפש האדם הרבה לפני שפרויד החל לעסוק בה, ותובנותיהם עמוקות מני ים. והיה מושג קבלי אחד, שמרגע שפגש אותי, עזר לי להפוך לאדם פשוט ומאושר יותר – 'קליפה' שמו.

"האסוציאציה הראשונה ל'קליפה' היא פירות או פיצוחים, אך למעשה 'קליפה' היא מערכת הגנה.אנחנו באים לעולם הכי טבעיים, הכי פשוטים, פתוחים לעולם, סקרנים, נלהבים ומלאי כוחות, ואז הזולת, מבוגר או ילד, מגיב כלפינו בציניות, באדישות או בניכור. פוגע בנו. רוב הזמן ללא כוונת זדון כמובן.
 כריכת הספר
בהתחלה אנחנו נפגעים ובוכים, אבל תוך כדי הבכי נוחתת ההבנה שאנחנו זקוקים למערכת הגנה שתכסה. כי אנחנו לא יכולים להביא את האור שלנו, את עצמנו, כך בפשטות, אל העולם החיצון, ללא שומרים וחומות. ואז אנחנו מתחילים להסתיר, לשקר, למחוק בעצמנו חלקים מההתלהבות, מהכישרון, מהפשטות, מהאותנטיות ומהצורך באהבה.
"מדוע? כי אנחנו לא בטוחים שיקבלו אותנו כמו שאנחנו. אז בגיל קטן נוצרות לנו קליפות וכשאנחנו גדלים אנחנו משלמים עליהן מחיר גדול. את הרעיון על מנגנוני ההגנה הכרתי מהפסיכולוגיה אבל ברגע שהבנתי את העומק הקבלי שעומד מאחורי מושג הקליפה התבהר לי כיצד לעזור לעצמי ולאחרים להתקלף, לחיות את החיים ללא השכפץ הזה. הוצאתי לאור כבר שבעה ספרים שמחברים בין רעיונות קבליים לרעיונות פסיכולוגיים."
משה שרון הוא סופר, מרצה ומכשיר מאמנים ומטפלים. הוא חיבר עד כה שבעה ספרים: אייכה, יום ליום, רב־המכר הבינלאומי העולם לא יכול להתקיים בלעדיך, עשרה נכנסו לפרד"ס, זוגות זוגות, נפלאות הכעס וספר הילדים הנסיך קוקוריקו.
Exit mobile version