Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קמפיין חדש קורא: "הצילו את התוכנית לטיפול בפוסט טראומה באמצעות מוזיקה"

צילום: אייל הירש

בצל הכוונה לקצץ 75% מתקציבי החינוך המוזיקלי בעקבות משבר הקורונה, קמפיין חדש לתכנית "מפתח Soul" תחת הכותרת #מנגנים_את_הטראומה קורא לציבור להירתם ולתרום.

מפתח סול (Soul), מבית הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה – תל אביב, התכנית היחידה מסוגה בעולם לחינוך מוזיקלי למתמודדים עם הלם קרב – בסכנת סגירה. התכנית, שנוסדה לפני 5 שנים, משמשת בית לכ-60 משתתפים, לוחמות ולוחמים ממלחמת יום כיפור ועד צוק איתן, המתמודדים עם תסמונת פוסט-טראומתית.

'מפתח סול', פרי יוזמתה של יפעת גרינוולד-כהן, פסיכולוגית קלינית המתמחה בטיפול בהלם קרב, מטפלת במרפאת משרד הביטחון בביה"ח שיבא, זוכה לליווי של מיטב האומנים, ביניהם: אלון אולארצ'יק, שלמה גרוניך, יוני רכטר והעיתונאי יואב קוטנר ובין תלמידי התכניתניתן למצוא את אביחי הולנדר, לוחם בסיירת אגוז והלום קרב ממבצע "צוק איתן", שבימים אלה מוציא את הסינגל הראשון בישראל, שמלווה את קמפיין הגיוס לתכנית, אשר נוגע בכאבם של הלומי הקרב ובחיים בצל הטראומה – "למה אבא לא נרגע?".

משתתפי התוכנית. צילום: אייל הירש

לדברי יפעת גרינוולד-כהן: "אנשים משתקמים היכן שיש תכלית והתקדמות קבועה. המוזיקה הופכת לציר העיסוק המרכזי בחיים של התלמידים. פתאום יש סיבה לקום בבוקר ויש משמעות לחיים".

מנכ"ל הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה – בתל אביב, קוסטין קנליס-אולייר הוסיף: "אני רואה בכל יום חיים של אנשים משתנים בעקבות 'מפתח soul' והיא חייבת להימשך"

בימים אלו נערך קמפיין גיוס ארצי שיאפשר את המשך קיומו של מיזם 'מפתח סול' תחת הכותרת 'מנגנים את הטראומה' • קוראים לציבור לתמוך במיזם ולתרום – כי החיילים שלנו מוכרחים להמשיך לנגן.

Exit mobile version