Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

קצרים במזומן? כל מה שצריך לדעת על הלוואות חוץ בנקאיות

צילום: canva

קצרים במזומן, ושוקלים לקחת הלוואה, אבל לא בטוחים האם כדאי לכם לקחת הלוואה מהבנק או מגופים פיננסיים חוץ בנקאיים? מעוניינים לקחת הלוואה חוץ בנקאית, ורוצים לקבל יותר מידע על הנושא? בכל מקרה, הגעתם בדיוק למקום הנכון. במאמר זה נבין מהן הלוואות חוץ בנקאיות, ונלמד כל מה שכדאי לדעת על הלוואות אלו.

מהי הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה שלא לוקחים דרך הבנק, וזו הלוואה שאינה רשומה במסמך כלשהו של המדינה. את ההלוואות החוץ בנקאיות מעניקים גופים חוץ בנקאיים, כמו: חברות כרטיסי האשראי, חברות הביטוח, חברות אשראי (כמו מימון ישיר), קרנות שונות, חלפני כספים פרטיים וכו'.

מה ההבדל בין הלוואה מהבנק להלוואה חוץ בנקאית?

קודם כל, כדאי לציין את ההבדל המשמעותי ביותר בין הלוואה בנקאית להלוואות חוץ בנקאיות. הבדל זה, הוא כמובן הריבית.

כשלוקחים הלוואה מהבנק, לרוב משלמים ריבית של כמה אחוזים בודדים, שלא עולה בדרך כלל על 8% (ושיכולה כמובן להיות נמוכה יותר, כמו ריבית של 1%). ואילו בעת לקיחת הלוואה חוץ בנקאית, הריבית לרוב עומדת על 7% עד כ-20%, תלוי בגוף הפיננסי אליו פונים, ובתנאי ההלוואה. אם ככה, נשאלת השאלה – למה שאנשים בכלל ירצו לבחור באפשרות של הלוואות חוץ בנקאיות?

התשובה לשאלה זו היא שלהלוואה בנקאית יכולים להיות חסרונות, בהשוואה להלוואות חוץ בנקאיות. הסיבות בגינן אנשים בוחרים לפעמים לקחת הלוואה חוץ בנקאית הן רבות ומגוונות, וכעת ננסה לסקור את העיקריות שבהן:

  1. הלוואה בנקאית כרוכה בבירוקרטיה מסובכת וארוכה, שעלולה להיות מתישה ומייגעת במיוחד. לעומת זאת, הלוואות חוץ בנקאיות אפשר לקבל דרך האינטרנט, בלי לצאת מהבית, ובלי צורך בבירוקרטיה מעיקה.
  2. הלוואה שנלקחת דרך הבנק פוגעת במסגרת האשראי שלכם.
  3. כשאתם לוקחים הלוואה מהבנק, נציגי הבנק עלולים להפעיל עליכם לחץ, על מנת שתחזירו את ההלוואה לפני המועד שבו אתם רוצים להחזירה. לעומת זאת, בעת לקיחת הלוואה חוץ בנקאית, הגורם המממן לרוב אינו לוחץ על הלווה להחזרת ההלוואה.
  4. מי שנחשבים לבעלי יכולת החזר הלוואה נמוכה, לרוב יקבלו הצעה לא משתלמת מהבנק. למשל, אם אתם בחריגה ממסגרת האשראי, סביר להניח שתקבלו הצעה עם ריבית ועמלות גבוהות משמעותית, מאלו שתוכלו לקבל אם תיקחו הלוואה חוץ בנקאית.
  5. לפעמים, הבנק גם עלול שלא לאשר נתינת הלוואות לאנשים שנחשבים לבעייתיים מבחינת החזר ההלוואה. במקרים אלו, לאותם אנשים שזקוקים למימון אך אינם יכולים לקבל הלוואה מהבנק, לא תהיה ברירה אחרת חוץ מאשר לפנות להלוואות חוץ בנקאיות.

החלטתם שאתם מעוניינים בהלוואה חוץ בנקאית? אם כך, כדאי שתיפנו רק לחברה מובילה בתחום, כמו חברת "לד אביבים".

Exit mobile version